پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریآغاز مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری در بریتانیا

آغاز مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری در بریتانیا

شاهزاده هری، فرزند چارلز و نوه ملکه الیزابت ؛امروز شنبه ۱۹ ماه مه، با مگان مارکل، بازیگر هالیوود در کلیسای سنت جورج ازدواج می‌کند. این کلیسای قدیمی در قلعه وینرز واقع در شهرستان بارکشر است.

به گزارش رتبه آنلاین،  ازدواج سلطنتی بریتانیا این‌بار به ویژه برای مردم ایالات متحده به دلیل آمریکایی بودن مگان مارکل از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما بسیاری از مخاطبان در سراسر جهان این مراسم را دنبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مراسم ازدواج سلطنتی انگلیس بین پرنس هری پنجمین وارث تاج و تخت خاندان سلطنتی انگلیس و مگان مارکل هنرپیشه مشهور‌ هالیوود این روزها تیتر اغلب رسانه‌ها و سایت‌های خبری شده و بحث در مورد چگونگی آیتم‌های این مراسم همه جا ورد زبان‌ها شده است.

بسیاری موارد در این مراسم ویژه سنت‌های دیرینه از پیش تعیین شده ای هستند که غیر قابل تغییر هستند. آخرین مراسم رسمی‌ که در خاندان سلطنتی انجام شد مربوط به مراسم ازدواج کیت میدلتون و پرنس ویلیام بود که در سال ۲۰۱۱ انجام شد. اما حتی در آن زمان هم بسیاری از مواردی که قرار بود انجام شوند قابل پیش بینی بودند. از نان‌های تست تا مراسم صبحانه و کیک مراسم همگی طبق اصول سنتی مردمان انگلیس و رواج آن در خاندان سلطنتی صورت گرفته بودند.

 

این عروسی چه زمانی و در کجا برگزار می‌شود؟

این زوج ساعت ۱۲ به وقت محلی در کلیسای سنت جورج درویندزور ازدواج می‌کنند. در همین محل بود که شاهزاده هری پس از تولد و خانم مارکل اخیرا غسل تعمید داده شدند.

کلیسای سنت جورج گنجایش ۸۰۰ نفر را دارد.در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت بریتانیا، این زوج سوار بر کالسکه مسیر ویندزورو برکشایر را طی خواهند کرد.آن‌ها سوار بر کالسکه‌ای خواهند شد که که در مراسم و رویدادهای رسمی دولتی از آن استفاده می‌شود.در روز برگزاری این مراسم، شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی آن را پوشش می‌دهند.

انتظار می‌رود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز برگزاری این مراسم وارد شهر ویندزور شوند. مسئولان راه آهن در مورد ازدحام جمعیت هشدار داده و تسهیلاتی را برای افرادی که قصد دارند در مسیر عبور کالسکه سلطنتی حضور داشته باشند، فراهم کرده‌اند.از مسافران خواسته شده تا به خاطر تسهیل در بازرسی‌های امنیتی حتی‌الامکان کیف و چمدان زیادی با خود همراه نداشته باشند.

در بخش‌هایی از شهر ویندزور صفحات نمایش بزرگی تعبیه شده که علاقمندان بتوانند از این طریق مراسم عروسی را دنبال کنند.

چه کسانی به این مراسم دعوت شدهاند؟

در کارت‌های دعوت توضیح داده شده که مهمانان مرد و زن چه لباسی باید بپوشند. علاوه بر ۶۰۰ مهمان این مراسم ، ۲۰۰ نفر دیگر هم به مهمانی شب این زوج دعوت شده‌اند. از جمله این مهمان‌ها گروه موسیقی معروف اسپایس گرلز هستند.

مگان مارکل در بیانیه‌ای گفته که پدرش توماس مارکل نمی‌تواند او را به هنگام ورود به کلیسا همراهی کند.کاخ کنزینگتون قبلا اعلام کرده بود که آقای مارکل به همراه دخترش قدم به کلیسا خواهد گذاشت.

دوریا راگلند، مادر مگان مارکل، پیش از عروسی با ملکه بریتانیا، پرنس فیلیپ، همسر ملکه، دوک و دوشس کمبریج دیدار کرد.

کاخ کنزینگتون همچنین تایید کرده که پرنس فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا در این مراسم شرکت می‌کند. او هم اکنون درحال گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی است.

براساس این گزارش، شاهزاده لویی، برادرزاده شاهزاده هری که سه هفته پیش متولد شد، در این مراسم حضور نخواهد داشت.

پس از آن که گفته شد “فهرستی رسمی برای رهبران سیاسی ” وجود ندارد، نام ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در فهرست مهمانان دیده نمی‌شوند.

کاخ کنزینگتون اعلام کرده که این به معنای آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم حضور نخواهد داشت.

به گفته کاخ کنزینگتون، این تصمیم پس از مشورت با دولت و با توجه به این مسئله گرفته شده که شاهزاده هری نفر ششم در رسیدن به تاج و تخت پادشاهی بریتانیا است.

همچنین تایید شده که باراک اوباما و همسرش میشل که از دوستان شاهزاده هری هستند، به این مراسم دعوت نشده‌اند.

بیش از هزار نفر از مردم از اقشار مختلف به قلعه ویندزور دعوت شده‌اند. این عده می‌توانند ورود و خروج عروس و داماد را به این محل از نزدیک تماشا کنند.

در بین دعوت‌شدگان، کارکنان سازمان‌های خیریه، دانش آموزان مدرسه و ساکنان ویندزور دیده می‌شوند.

مگان مارکل ۳۶ ساله شب قبل از عروسی را به همراه مادرش در هتل لوکس کلیویدن در باکینگهام شایر گذراند. این محل کمی از قلعه ویندزور فاصله دارد.

شاهزاده هری ۳۳ ساله شب قبل از عروسی را در کوورت پارک در آسکوت به همراه برادرش ویلیام بود.

در روز عروسی خانم مارکل به همراه مادرش با اتومبیل به کلیسا خواهد رفت و شاهزاده هری به همراه برادرش به این محل می‌رود.

مهمانان چه لباسی میپوشند؟

جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل را برعهده دارد

در کارت‌های دعوت توضیح داده شده که مهمانان مرد و زن چه لباسی باید بپوشند.

از مهمانان زن خواسته شده تا به همراه لباسی که به تن دارند، کلاه بپوشند. انتظار می‌رود که بلندی لباس مهمان‌های زن تا زانو باشد.

جزییاتی از لباس عروسی خانم مارکل منتشر نشده است.

ساقدوشها چه کسانی هستند؟

تمامی ساقدوش‌های خانم مارکل کودکان خردسال هستند.

شاهزاده جورج و شاهزاده شارلوت فرزندان شاهزاده ویلیام از جمله شش ساقدوش عروس هستند.

همانطور که انتظار می‌رفت شاهزاده هری از برادرش درخواست کرده ساقدوش او باشد.

در زمان ازدواج شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱ با کیت میدلتون، شاهزاده هری ساقدوش برادرش بود.

جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، خطبه عقد شاهزاده هری و مگان مارکل را جاری می‌کند.

Image captionجاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، خطبه عقد شاهزاده هری و مگان مارکل را جاری می‌کند

این زوج مجموعه متنوعی از موسیقی را برای اجرا در مراسم عروسی خود انتخاب کرده‌اند.

تمامی ۶۰۰ مهمان در مهمانی ناهار در سالن سنت جورج که ملکه بریتانیا ترتیب دهنده آن است، شرکت می‌کنند.

گزارش شده که خانم مارکل قصد دارد با شکستن سنت عروس‌های خانواده سلطنتی در این مراسم سخنرانی داشته باشد.

شنبه شب پس از برگزاری مراسم عروسی، این زوج به همراه ۲۰۰ مهمان در مراسمی خصوصی به میزبانی شاهزاده چارلز پدر شاهزاده هری شرکت می‌کنند.

خانواده سلطنتی تمامی هزینه‌های این مراسم عروسی از جمله موسیقی، گل و میهمانی ناهار وشام را پرداخت می‌کند

شاهزاده هری و خانم مارکل کیک لیمویی و الدرفلاور را به مناسبت ازدواج‌شان انتخاب کرده‌اند.

مجموعه‌ای از گل‌های مورد علاقه خانم مارکل از جمله رز سفید برای روز عروسی سفارش داده شده است.

عکاس این مراسم چه کسی است؟

الکسی لوبومیرسکی، عکاس رسمی این مراسم است. او پیش از این عکس های مراسم نامزدی این زوج را گرفته بود.

آقای لوبومیرسکی در بریتانیا متولد شده و در نیویورک زندگی می‌کند.

او تاکنون عکس‌هایی از چهره‌های سرشناسی مثل بیانسه، گوئینت پالترو، جولیا رابرتس و اسکارلت یوهانسون برای مجلات مد گرفته است.

عروس و داماد برای ماه عسل کجا میروند؟

هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ و محلی که قرار است این زوج به ماه عسل بروند، ارائه نشده است.

کاخ کنزینگتون اعلام کرده که آن‌ها بلافاصله پس از عروسی به ماه عسل نمی‌روند.

یادگارهای این ازدواج سلطنتی چیست؟

ممکن است که نتوانید در مراسم رسمی عروسی حضور داشته باشید، اما این مانع از آن نمی‌شود که یادگاری از این روز نداشته باشید.

مجموعه‌ای از لیوان، قوری، و بشقاب که تصاویر و نشانه‌هایی از این عروسی سلطنتی را به همراه دارد، به همین مناسبت تولید و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

مهمانان سرشناس عروسی سلطنتی

در حالی مراسم عروسی نوه ملکه الیزابت با بازیگر آمریکایی شروع می‌شود، اسامی برخی از حاضران سرشناس این عروسی اعلام شده است.

پرنس هری نوه ملکه الیزابت و فرزند پرنسس دایانا تا چند ساعت دیگر با مگان مارکل بازیگر آمریکایی ازدواج می‌کند و این مراسم با پوشش وسیع تلویزیونی در نقاط مختلف جهان پخش می‌شود.

گفته شده شماری از چهره‌های مشهور دنیای سرگرمی نیز از جمله مدعوین در این مراسم هستند.

تاکنون از جرج کلونی و همسرش امل کلونی، شماری از اعضای گروه موسیقی بریتانیایی «اسپایسی گرلز» شامل ویکتوریا بکهام، گری و اما به عنوان مهمانان حاضر در این مهمانی یاد شده است.

پریانکا چوپرا بازیگر هندی که دوست قدیمی مارکل و سفیر حسن‌نیت یونیسف است نیز گفته می‌شود در این عروسی حضور خواهد داشت.

بازیگران سریال «سوتس» که مارکل از جمله آنها بود نیز از هالیوود راهی لندن می‌شوند. گابریل مچت، جینا تورس، ریک هافمن، سارا رافرتی، ابیگل اسپنسر و پاتریک جی.آدامز و سازنده آن آرون کورش از جمله این مهمانان هستند. این سریال با موضوع حقوقی حول یک موسسه حقوقی و وکلای شاغل در آن بود.جانینا گاوانکار بازیگر «True Blood» و«Blindspotting» که سابقه دوستی ۱۵ ساله با مارکل دارد نیز از جمله مهمانان این مراسم است.

جیمز بلانت خواننده نامزد جایزه گرمی نیز یکی از مهمانان است. وی با پرنس هری در زمان حضور او در ارتش بریتانیا هم‌دوره‌ای بود.

از جاس استون خواننده و بازیگر بریتانیایی به عنوان دیگر خواننده حاضر در این مراسم یاد می‌شود. وی پیشتر در سال ۲۰۱۱ در مراسم عروسی شاهزاده ویلیام نیز حضور داشت.

بانی همر رییس ان‌بی‌سی یونیورسال و استاد مگان مارکل نیز از جمله شرکت کنندگان در این مراسم است. سرنا ویلیامز تنیس باز مشهور نیز گرچه از دوستان مارکل است اما قطعی نیست در مراسم شرکت کند.

غیبت پدر عروس در جشن عروسی سلطنتی بریتانیا

آقای مارکل در مصاحبه با یک شبکه خبری گفت از دست دادن چنین لحظه تاریخی برایش غم انگیز است.

کاخ کنزینگتون در بیانیه ای گفته است که در این شرایط دشوار، آقای مارکل را درک می کنند و به تصمیم او احترام می گذارند.

به گزارش «تی ام زی» دلیل این تصمیم ممکن است انتقادهایی باشد که در روزهای اخیر از او برای ژست گرفتن جلوی دوربین و تظاهر به آماده شدن برای جشن عروسی شده است.

«توماس مارکل» ۷۳ ساله که بازنشسته است و قبلا به عنوان کارگردان نورپردازی در چندین مجموعه محبوب تلویزیونی همکاری کرده، در یک سری عکس ادای آماده شدن برای عروسی دخترش را در می آورد.

 

سنت‌های قدیمی‌ انگلستان

مراسم ازدواج در خاندان سلطنتی انگلستان نوعی مراسم حکومتی است. این بدان معناست که تک تک جزئیات باید در نظر گرفته شوند. نه فقط کلیات و ظواهر و علایق شخصی بلکه تمامی‌ جزئیاتی که به نمایش عموم می‌رسند باید در نظر گرفته شوند. هر عضوی از خاندان سلطنتی انگلستان باید تمامی‌ جزئیات و اصول را مطابق سنت‌های دیرینه بریتانیا برگزار کند و منوی غذایی هم از این امر مستثنی نیست.

در مراسم ازدواج با شکوه پرنس ویلیام و کیت محتویات همه منوهای غذایی از جزایر انگلیسی اطراف آورده شده بود. خرچنگ‌ها از ویلز، گوشت بره از گلوسسترشیر و همچنین لابسترهای اسکاتلندی از جمله محتویات موجود در این مراسم بودند. البته علاوه بر محتویات و مواد موجود در غذاها منوی آن‌ها هم باید به کل انگلیسی اصیل انتخاب شود. به عنوان مثال منوی مراسم پرنس ویلیام و کیت حاوی پودینگ‌های کوچک یورک شیر ( شهری در شمال انگلیس) و نوعی سوسیس بسیار ساده سنتی و مربوط به یکی از شهرهای کوچک انگلیس بود.

مراسم ازدواج سلطنتی

سلیقه‌های شخصی

با وجودی که این زوج خوشبخت درگیر قوانین و سنت‌های دست و پاگیر سلطنتی انگلیسی هستند اما هنوز نور امیدی در انتخاب برخی موضوعات برای آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال منوی غذایی آخرین مراسم ازدواج سلطنتی انگلیس نسبت به گذشته انعطاف بیشتری به خرج داده بود و در بسیاری موارد از رسوم دیرینه خود پا پس کشیده بود. در این مراسم به جای استفاده از پیش غذاهای رسمی‌ انگلیسی از کاناپه‌ (نوعی نان برشته که روی آن پنیر و گوشت می‌گذارند) استفاده شده بود. به علاوه کیک مراسم ازدواج پرنس ویلیام برگرفته از رویای شیرین کودکیش بود.

همچنین در این مراسم آن‌ها یک مهمانی بعد از مراسم اصلی سلطنتی داشتند که اثری از تشریفات انگلیسی سنتی در آن به چشم نمی‌خورد. این‌ها همه مواردی هستند که در گذشته اصلا وجود نداشتند و حتی فکر کردن به آن‌ها هم در خاندان سلطنتی جرم حساب می‌شد. در مهمانی شبانه ای که به مناسبت ازدواج پرنس ویلیام برگزار شد در ساعت ۲ بعد از نیمه شب ساندویچ‌های بیکن به مهمانان ارائه شد .

 ایمی دان، برنامه ریز یک کمپانی برنامه ریزی مراسم عروسی مستقر در لندن در این باره چنین گفته است:” بعید می دانم که هری و مگان با هزینه ای کمتر از ۵۰۰٫۰۰۰ پوند بتوانند مراسم عروسی مورد نظرشان را محقق سازند”. زمانی که مراقبت های امنیتی را نیز موزد توجه قرار دهیم با هزینه ای چند میلیون پوندی مواجه می شویم. در ادامه ی این مطلب می خواهیم نگاهی جامع به هزینه ی یک عروسی جدید در خاندان سلطنتی بریتانیا بیاندازیم.

هزینه ها با چه کسی است؟!

شاهزاده چارلز، پدر هری،بدون شک سهم زیادی از تامین هزینه های مراسم عروسی این دو  را بر عهده دارد و حتی اگر سنت ازدواج در خاندان سلطنتی چیز دیگری را دیکته کند. کیت ویلیامز، تاریخ شناس و کارشناس امور خانواده ی سلطنتی می گوید: “بر اساس سنت، هزینه مراسم عروسی بر عهده ی خانواده عروس خواهد بود اما مطمئناً در مورد اخیر چنین اتفاقی نخواهد افتاد” عروسی شاهزاده ویلیام، برادر هری، و همسرش کاترین را می توان الگویی برای تعیین پرداخت کننده هزینه های عروسی جدید خانواده سلطنتی بریتانیا قرار دارد. شاهزاده چارلز بخش اعظم این هزینه ها را پرداخت کرد اما به گفته ی ویلیام، خانواده ی کاترین نیز حجم قابل توجهی از این هزینه ها را پرداخت کرده بودند. ویلیام در این باره گفته است:” باید ببینیم که تصمیم خانواده مگان در این باره چه خواهد بود”.

محل برگزاری ضیافت عروسی

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید