شنبه 6 مرداد 1403
خانهخبراجتماعی و شهری۱۰ کشور بد برای خانواده وبچه‌ها

۱۰ کشور بد برای خانواده وبچه‌ها

درست است که در تمام دنیا مناطق نامناسبی برای فرزند داشتن و تشکیل خانواده وجود دارد، اما به هر قیمتی که شده باید از برخی مناطق که بدترین کشور برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن بچه ها هستند اجتناب کنید.

به گزارش رتبه آنلاین از سایت بازده، وقتی کشورهای مناسب را برای بزرگ کردن فرزندان مشخص می‌کنید عوامل زیادی از جمله امنیت کلی، نرخ جرم و جنایت، سامانه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی، و کیفیت آموزش وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه بر اساس گزارش وب‌گاه prosperity.com با بررسی کشورهایی که بدترین کیفیت آموزش، امنیت شخصی، امنیت ملی، سامانه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی، ضعیف‌ترین اقتصاد، و بدترین کیفیت کلی زندگی را دارند، فهرستی از ۱۰ بدترین کشور برای تشکیل خانواده آمده‌است.

۱۰ بدترین کشور برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن بچه ها

۱. جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی دقیقا در وسط آفریقا قرار دارد. این کشور بر اساس رتبه‌بندی بدترین سامانه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی و آموزشی را دارد. جمهوری آفریقای مرکزی سومین بدترین رتبه‌ی مخارج آموزشی را دارد و تنها ۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی آن صرف آموزش می‌شود. این کشور ۵امین بدترین سیستم اقتصادی را دارد و سومین خطرناک‌ترین کشور است. با ذکر این موارد بهتر است بگوییم جمهوری آفریقای مرکزی بدترین کشور دنیا برای تشکیل خانواده است.

کیفیت کلی زندگی: دومین بدترین کشور

۲. چاد

با فاصله‌ی کمی پس از بدترین کشور برای تشکیل خانواده، چاد وارد این فهرست می‌شود. این کشور رتبه‌ی ۵امین بدترین کشور از نظر کیفیت کلی زندگی، ۸امین بدترین کشور از نظر اقتصاد، سومین بدترین سیستم آموزشی، ۲۳امین خطرناک‌ترین کشور و دومین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد. احتمالا اصلا عجیب نیست که چاد با جمهوری آفریقای مرکزی مرز مشترک دارد. کل این منطقه به‌طور قابل توجهی درگیر همان فقر، خشونت، و عدم رشد اقتصادی است.

کیفیت کلی زندگی: ۵امین بدترین کشور

۱۰ بدترین کشور برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن بچه ها

۳. جمهوری دموکراتیک کنگو

دقیقا در جنوب جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو قرار گرفته‌است. این کشور پس از عراق، خطرناک‌ترین کشور دنیا است. در واقع خشونت و خون‌ریزی در این کشور عادی است. کنگو در فهرست ۲۰ بدترین کشور از لحاظ سیستم آموزشی و اقتصاد است و یکی از بدترین سامانه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد.

۴. عراق

اکثر آدم‌ها با شرایط اسفناکی که عراق را به ویرانی کشانده آشنا هستند. این کشور فعلا خطرناک‌ترین کشور برای زندگی تعیین شده و از نظر سیستم آموزشی ۲۰امین بدترین رتبه را دارد. عراق تنها ۲.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می‌کند و از لحاظ مخارج آموزشی ۱۵امین بدترین رتبه را دارد. هم‌چنین عراق ۲۱امین بدترین اقتصاد و ۱۸امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد.

کیفیت کلی زندگی: ۸امین بدترین کشور

 

۵. یمن

یکی دیگر از کشورهایی که در بالای فهرست بدترین کیفیت کلی زندگی قرار دارد یمن است. یمن دقیقا در جنوب عربستان سعودی قرار گرفته و رتبه‌ی ۶امین بدترین سیستم آموزشی، بدترین اقتصاد دنیا، ۱۱امین خطرناک‌ترین کشور، و ۲۱امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد. این کشور رتبه‌ بدترین کشور را از نظر کیفیت کلی زندگی دارد.

کیفیت کلی زندگی: بدترین کشور دنیا

۱۰ بدترین کشور برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن بچه ها

۶. سودان

سودان یک کشور آفریقایی دیگر است که درست در جنوب مصر واقع شده‌است. این کشور ۱۹امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی، ۱۷امین بدترین اقتصاد، ۶امین خطرناک‌ترین کشور برای زندگی و ۶امین بدترین سیستم آموزشی را در دنیا دارد.

کیفیت کلی زندگی: سومین بدترین کشور

۷. نیجر

این کشور که در شمال غربی آفریقا قرار گرفته در بخش شمال شرقی با لیبی همسایه است. نیجر  رتبه‌ی دومین بدترین سیستم آموزشی، ۲۵امین خطرناک‌ترین کشور برای زندگی، ۲۰امین بدترین اقتصاد، و ۱۴امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را در دنیا دارد.

۸. افغانستان

در مرز شرقی ایران کشور افغانستان قرار دارد. سهم این کشور از جنگ و آشوب بسیار زیاد بوده‌است، بنابراین قابل درک است که چرا در فهرست بدترین کشور برای تشکیل خانواده قرار گرفته‌است. افغانستان ۱۲امین بدترین سیستم آموزش، ۴امین خطرناک‌ترین کشور، و ۱۷امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد. رتبه‌ی این کشور در کیفیت کلی زندگی ۴امین بدترین کشور است.

کیفیت کلی زندگی: ۴امین بدترین کشور

۱۰ بدترین کشور برای تشکیل خانواده و بزرگ کردن بچه ها

۹. لیبریا

لیبریا یک کشور کوچک‌تر در غرب آفریقا است که در ساحل آتلانتیک واقع شده‌است. این کشور با صرف تنها ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی برای آموزش، رتبه‌ی ۸امین کم‌ترین مخارج آموزشی را دارد. لیبریا ۲۰امین خطرناک‌ترین کشور برای زندگی است، ۱۱امین بدترین سیستم آموزشی، ۱۶امین بدترین اقتصاد، و ۴امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی را دارد.

کیفیت کلی زندگی: ۱۹امین بدترین کشور

۱۰. نیجریه

آخرین کشور در این فهرست بدترین کشور برای تشکیل خانواده همسایه‌ی جنوبی نیجر است. نیجریه ۳۲امین بدترین سیستم آموزشی را دارد. هرچند شاید این رتبه در مقایسه با سایر کشورهای این فهرست زیاد بد نظر نرسد اما این کشور ۵امین خطرناک‌ترین کشور برای زندگی است، و ۸ امین بدترین سامانه‌ی مراقبت‌های بهداشتی درمانی و ۱۹امین بدترین اقتصاد را دارد.

کیفیت کلی زندگی: ۲۲امین بدترین کشور

منبع: womensarticle

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید