شنبه 6 مرداد 1403
خانهاخبار روزدرآمد 7000 میلیارد دلاری صنعت توریسم جهانی

درآمد 7000 میلیارد دلاری صنعت توریسم جهانی

مونا مشهدی رجبی:در سالهای اخیر توجه به صنعت توریسم و افزایش سهم این صنعت در اقتصاد کشورها افزایش یافته است. آمار نشان می‌دهد طی ده سال گذشته  صنعت توریسم سالانه بالغ بر ۷ هزار میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است و این سهم در سال ۲۰۱۷ به بیش  از ۸ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش رتبه‌ آنلاین به نقل از کنسول توریسم و سفر جهانی، تاثیر صنعت توریسم در اقتصاد را می‌توان به دو دسته تاثیرات مستقیم و تاثیرات غیرمستقیم تقسیم کرد. تاثیرات اقتصادی مستقیم این صنعت در سال‌های اخیر بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار است . در این سال‌ها صنعت توریسم بیشترین درآمد را در قاره امریکا داشت و بعد از امریکا، اتحادیه اروپا و در نهایت کشورهای شمال شرق آسیا قرار دارد.

تاثیرات مستقیم  صنعت توریسم روی اقتصاد چیست

طبق این گزارش تاثیر مستقیم صنعت توریسم شامل ساخت  هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، تامین تجهیزات حمل و نقل، ایجاد صنایع مرتبط با صنعت سرگرمی  و در نهایت ایجاد جذابیت‌های توریستی در کشور است. البته تامین غذا و هزینه‌هایی که توریستها برای تفریح و خرید اجناس مختلف صرف می‌کنند می‌تواند در بخش هزینه‌های غیر‌مستقیم صنعت توریسم جای بگیرد که بدون شک سهم بیشتری در اقتصاد دارد .به عنوان مثال توریست‌ها برای خرید یادگاری و سوغات از کشور یا شهری که به آن سفر می‌کنند هزینه‌های زیادی می‌کنند و این هزینه‌ها می‌تواند منافع مالی زیادی را به اقتصاد کشور تزریق کند.

نرخ رشد درآمد صنعت توریسم در دنیا

در سال ۲۰۰۶ میلادی مجموع درآمد مستقیم و غیرمستقیم صنعت توریسم در دنیا برابر با ۶.۰۳ هزار میلیارد دلار بود و در سال ۲۰۱۰ به مرز ۶.۲۴ هزار میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۱۵ میلادی درآمد این صنعت از مرز ۷.۱۷ هزار میلیارد دلار گذشت و در سال گذشته رکورد ۷.۶۱ هزار میلیارد دلار را ثبت کرد. در این بازه ده ساله درآمد این صنعت با افزایش ۲۶ درصدی همراه بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید