جمعه 5 مرداد 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتعطیلی محتمل قطارهای حومه‌ای!

تعطیلی محتمل قطارهای حومه‌ای!

حمایت های لازم نرسد، قطارهای حومه‌ای متوقف می‌شوند.

به گزارش رتبه آنلاین،

ایسنا به نقل از مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گزارش داد با توجه به این که تاکنون حمایتهای لازم از حرکت قطارهای حومه ای صورت نگرفته، احتمال توقف حرکت آنها یا تغییر در برنامه هایشان وجود دارد.

محمد رجبی گفت: متاسفانه با وجود تمام برنامه‌ریزی‌هایصورت گرفته، تاکنون بستر اجرایی لازم برای تامین رقم مابه‌التفاوت حرکت قطارهای حومه‌ایبا نرخ بلیت آنها فراهم نشده است، از این رو جابجایی این قطارها برای شرکت‌های حملو نقل ریلی هزینه دارد.

به گفته وی با وجود آنکه شرکت رجا سال گذشتهدر جریان توافقی با راه آهن  رقمی نزدیک به50 میلیارد تومان از بدهی های خود را در ازای حرکت قطارهای حومه‌ای تهاتر کرده استاما حفظ روند فعلی همچنان حرکت این قطارها را به دور از سودآوری نگه می دارد.

مدیرعامل رجا ادامه داد: در سال جاری نیز هرچندراه آهن تلاش های قابل توجهی را برای حمایت از این بخش داشته و صحبت از تاسیس شرکتقطارهای حومه ای نیز جدی تر از قبل پیگیری می شود اما تا زمانی که سازمان برنامه وبودجه اعلام کند منابع اعتباری لازم را برای حمایت از قطارهای حومه ای و جبران زیانهای آنها ندارد، نمی توان انتظار داشت تحولی جدی در این بخش صورت گیرد.

رجبی با اشاره به دستور وزیر رفاه و رییس سازمانتامین اجتماعی به شرکت رجا درباره قطارهای حومه ای، تاکید کرد: به ما به طور شفاف اعلامشده است که در صورتی که مذاکرات در این زمینه جوابگو نباشد و مشکلات موجود در این بخشحل نشود، باید حرکت قطارهای حومه ای متوقف شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید