شنبه 6 مرداد 1403
خانهاسلایدر اصلیآسیایی ها باهوش ترین مردم دنیا هستند

آسیایی ها باهوش ترین مردم دنیا هستند

بارها شنیده ایم که در مورد IQ یا سطح هوشی افراد یک کشور خاص صحبت می‌شود و ادعا می‌شود که افراد ساکن در یک کشور باهوش‌تر از افراد کشورهای دیگر هستند و موفقیتهای اقتصادی و اجتماعی را به همین مساله نسبت می دهند. اما برای ارزیابی صحت و سقم این ادعا بهتراست با اطلاعات صحیح و مستدل صحبت کنیم.

به گزارش  رتبه آنلاین به نقل از کتاب ” آی کیو و ثروت ملل” ، متوسط IQ مردم  ۵۱ کشور مورد مطالعه در دنیا بین۱۰۷ تا ۵۹ است و اسیایی ها باهوش ترین مردم دنیا  هستند  . مردم هنگ کنگ بالاترین سطح هوش را در دنیا دارند و متوسط IQ مردم در این کشور برابر با ۱۰۷ است . بعد از هنگ کنگ، مردم کشورهای کره جنوبی و ژاپن در میان با هوش ترین مردم دنیا جای دارند و سطح IQ آنها به ترتیب برابر با ۱۰۶ و ۱۰۵ است.  مردم کشورهای اتریش، ایتالیا، هلند و آلمان همگی  دارای سطح IQ  برابر با ۱۰۲ هستند و جایگاه چهارم تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند. چین در این رده بندی جایگاه هشتم را دارد و متوسط IQ مردم در این کشور برابر با ۱۰۰ است.

سطح هوش مردم ایران چقدر است

متوسط IQ  مردم ایران برابر با ۸۴ اعلام شده است و ایران در میان ۵۱ کشور مورد مطالعه جایگاه ۳۵ را به خود اختصاص  داده است. سطح  هوش مردم ایران مشابه مردم کشور فوجی و جزایر مارشال است . متوسط IQ    مردم مکزیک و لبنان و کوبا و مراکش از ایرانی ها بیشتر و  متوسط IQ  مردم مصرو هند و اکوادور از ایرانی ها کمتر است.

مالزی در این رده بندی جایگاه ۲۴ را دارد و سطح IQ مردم این کشور برابر با ۹۲ است  در حالی‌که  مردم کشور اندونزی که سطح IQ آنها برابر با ۸۹ است، جایگاه ۲۷ فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. متوسط IQ  مردم عراق ۸۷ و مردم لبنان برابر با ۸۶ اعلام شده است.

آخرین کشورهای این فهرست کدامند

در میان ۵۱ کشور مورد مطالعه ، سطح هوش ساکنان گینه اکوریتال از تمامی کشورهای دیگر کمتر است . متوسط IQ  مردم این کشور برابر با ۵۹ است و کشورهای اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو و گینه و نیجریه  از این نظر در جایگاه بعدی قرار دارند. متوسط IQ  مردم نیجریه برابر با ۶۷  است.

 

سطح IQ مردم در دنیا
IQنام کشوررتبه
۱۰۷هنگ کنگ۱
۱۰۶کره جنوبی۲
۱۰۵ژاپن۳
۱۰۲آلمان۷
۱۰۲چین۸
۹۷کانادا۱۸
۹۲مالزی۲۴
۸۷عراق۲۹
۸۴ایران۳۵
۵۹گینه اکوریتال۵۱

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید