جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هادرمانی جدید برای چاقی با تزریق هورمون

درمانی جدید برای چاقی با تزریق هورمون


محققان انگلیسی ادعا می کنند با تزریق ترکیبی از سه هورمون به افراد مبتلا به چاقی آنان تمایل کمتری به خوردن غذاهای چرب خواهند داشت و طی ۴ هفته بیش از ۶ کیلوگرم وزن کم می کنند.به گزارش رتبه آنلاین به نقل از تلگراف، تزریق هورمونی به افراد با اضافه وزن کمک کند طی چهار هفته بیش از ۶ کیلوگرم وزن کم کنند.

محققان دانشگاه امپریال کالج لندن این درمان را ابداع و آن را «جالب ترین شیوه» برای مبارزه با چاقی اعلام کرده اند.

آنها در حال حاضر مشغول تکمیل آزمایش های انسانی این درمان هستند اما به گفته آنان بیماران پس از درمان با این روش ۳۰ درصد غذای کمتری می خورند.

عملکرد تزریق این هورمون ها شبیه عمل حلقه گذاری در معده است. این درمان برای برخی بیماران چنان نتایج موفقیت آمیزی داشته که دیگر داروهای دیابت را مصرف نکردند.

سر استیو بلوم محقق ارشد این پژوهش می گوید: امیدواریم در ۵ سال آینده درمانی ابداع کنیم که به اندازه روش های تهاجمی مانند جراحی های کاهش حجم معده و حلقه گذاری در معده کارآمد باشد.

در روش حلقه گذاری و جراحی بای پس، پس از عملیات بیمار تمایل کمتری به خوردن غذاهای چرب و شیرین دارد. همین تاثیر در روش درمان هورمونی نیز مشاهده می شود. علاوه بر آن پزشکان می توانند با تغییر دوز هورمون، آن را برای افرادی که قادر به حفظ رژیم غذایی نیستند نیز به کار برند.

در آزمایش انسانی این روش ۲۰ شرکت کننده ترکیبی از سه هورمون را به مدت ۲۸ روز دریافت کردند.

منبع:مهر

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید