جمعه 10 فروردین 1403
خانهگوناگوندرآمد ۲۷.۷ میلیارد دلاری گوگل در فصل سوم فراتر از انتظار

درآمد ۲۷.۷ میلیارد دلاری گوگل در فصل سوم فراتر از انتظار

گوگل فصل سوم مالی خود را با درآمد 27.77 میلیارد دلار پشت سرگذاشت.

 به گزارش رتبه آنلاین، بخش اعظم درآمد مذکور با 24 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته از تبلیغات روی موتور جستجو و ویدئوهای یوتیوب کسب شده است.

گوگل با توسعه محصولات سخت افزاری و سرویس های کلود سعی کرده است درآمد خود را متنوع‌تر کند و در عین حال به شرکای خود خبر داده است به زودی قیمت سرویس‌های خود روی گوشی‌های هوشمند را افزایش خواهد داد. بخش سخت افزاری و کلود 3.4 میلیارد دلار عایدی نصیب گوگل کرد که این رقم در مدت مشابه سال قبل 2.43 میلیارد دلار بود.

گوگل سرویسی تحت عنوان TAC دارد که خرید ترافیک است و گوگل به کمپانی‌هایی که تبلیغاتش را هندل می‌کنند پرداخت می‌کند. این رقم در فصل سوم 3.1 میلیارد دلار شد، در حالی که سال گذشته گوگل بابت آن  2.62 میلیارد دلار داده بود.

در فصل مالی سوم درآمد به ازای هر سهم به 9.75 دلار رسید که پیش‌بینی قبلی 8.34 دلار بود. همچنین هزینه به ازای هر کلیک در گوگل در این فصل 21 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در ضمن گوگل بخش‌هایی دارد که زیان‌ده هستند که در فصل مذکور گوگل ایکس، نست، وایمو بیش از 812 میلیون دلار ضرر به گوگل رساندند.

بزرگ‌ترین مشکل این روزهایِ گوگل، دست و پنجه نرم کردن با داستان درآمد 100هزاردلاری از بابت تبلیغات روسی هنگام انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است که برایش دردسرساز شده است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید