جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرپیش بینی قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا

 

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، فیل فیلین تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز تاکید کرد: آمارهای رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا واقعا قوی و مثبت بوده است. هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا نیز کاملا امیدوار کننده بوده است.

بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به بیش از 3 درصد رسیده است.

فیل فیلین افزود: به نظر من گمانه زنی های مربوط به انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا از سوی ترامپ که احتمالا فردی تندروتر از جانت یلن خواهد بود، تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد داشت.

باب هابرکورن تحلیلگر برجسته موسسه آر جی او نیز گفت: طلا نیاز به کاتالیزور جدیدی برای افزایش قیمت در شرایط کنونی دارد. فعلا چنین کاتالیزوری وجود ندارد و به نظر من قیمت طلا به مسیر نزولی ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده ادامه دهد، بی شک ارزش دلار با افزایش و قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

یاسپر لاولر کارشناس ارشد اقتصادی موسسه کاپیتال گروپ لندن گفت: بازار طلا نتوانسته است سطح 1300 دلاری را حفظ کند و به نظر من با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا با افت بیشتری تا پایان امسال روبرو خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که افت قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا طبیعی است و این بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری در بازار است.

گروهی از کارشناسان نیز بر این باورند که سطح حمایتی حساس و مهم برای طلا طی روزهای آینده 1260 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر نرخ بهره و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله آمریکا اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت.

بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا خواهد بود. معرفی رئیس جدید فدرال رزرو طی روزهای آتی توسط ترامپ نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

تازه ترین نظرسنجی سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو سال آینده یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

 منبع: سایت طلا

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید