جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیارزشمند ترین برندهای دنیا کدامند

ارزشمند ترین برندهای دنیا کدامند

مونا مشهدی رجبی : ارزیابی ارزش برندها برای فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بازار سهام اهمیت زیادی دارد. در سال جاری اپل ارزشمندترین براند در دنیا نام گرفته است و ارزش این براند بالغ بر ۱۸۴ میلیارد دلار امریکا اعلام شد.


به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مرکز مطالعاتی interbrand ، ارزشمندترین برندهای دنیا برندهای فعال در عرصه تکنولوژی هستند. طبق گزارش سال ۲۰۱۷، از میان ده برند ارزشمند در دنیا هفت براند درحوزه تکنولوژی فعالیت می کنند.
دومین براند ارزشمند در دنیا براند گوگل با ارزش۱۴۱.۷۰ میلیارد دلاری است. دو براند اپل و گوگل تنها برندهایی هستند که ارزش آنها بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار است و با توجه به نوآوری های انجام شده در این صنعت، انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ میلادی ارزش آنها بین ۱۰ تا ۱۶ درصد افزایش یابد. سه براند غیر فعال در حوزه تکنولوژی، برندهای کوکا کولا ، تویوتا و مرسدس بنز هستند.
جایگاه برندهای غیر فعال در حوزه تکنولوژی کجاست
کوکا کولا یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنعت نوشیدنی و غذایی دنیا است. این براند با ارزشی برابر با ۷۰ میلیارد دلار امریکا جایگاه چهارم دنیا را دارد. ارزش براند تویوتا ۵۰.۲۹ میلیارد دلار وارزش براند مرسدس بنز ۴۷.۸۳ میلیارد دلار است و این دو به ترتیب جایگاه هفتم و نهم فهرست ارزشمند ترین برندهای دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.
براندهای ارزشمند به کدام کشور تعلق دارند
نکته دیگر این است که از میان ده بربرندهای ارزشمندند ارزشمند در دنیا ، هفت براند امریکایی، دو براند آسیایی و یک براند اروپایی است. برندهای آسیایی در این فهرست، برندهای سامسونگ و تویوتا هستند که به ترتیب جایگاه ششم و هفتم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند و براند مرسدس بنز متعلق به کشور آلمان است. ارزش برند سامسونگ برابر با ۵۶.۲۵ میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید