پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیافزایش بهره‌وری در تولید سیستم های گرمایشی

افزایش بهره‌وری در تولید سیستم های گرمایشی

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: برای تولید محصولات متعارف گرمایشی نیازی به واردات نداریم و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد محصولات تولید داخل هستند.

محمدباقر معتمد در گفت و گو  با رتبه آنلاین، از افزایش تولید سیستم گرمایشی در ایران در سال های اخیر خبر داد و افزود: اکنون حدود ۲۰ کارخانه بزرگ تولید سیستم‌های گرمایشی در کشور فعالیت می‌کنند که به اروپا و کشورهای همسایه صادرات دارند .

او اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب در زمینه تولید محصولات حرارت مرکزی یا گرمایشی تلاش بسیاری شد تا تولید داخلی جایگزین واردات شود و میزان وابستگی به حداقل برسد؛ تا این حد که اکنون بیش از 90 درصد نیاز کشور به این محصولات از تولیدات داخلی تامین می شود.

باقرمعتمد از ارتباط خوب تولیدکنندگان و کارخانه‌داران با اتحادیه خبر داد و گفت: در دو دهه گذشته با تعامل و همراهی که اتحادیه فروشندگان شوفاژ با تولیدکنندگان داشتند و همچنین با بررسی‌های کارشناسی و آنالیزمحصولات خارجی، تولیدکنندگان با تولید محصولات مشابه خارجی ضمن ارائه خدمات پس از فروش و با کاهش قیمت توانستند بازار داخلی را تامین کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر 80 درصد محصولات تهویه هوا و “ایرکاندیشنر” تولید داخلی است اما در محصولات سرمایشی یا “اسپلیت” می‌توان گفت که فقط 5 درصد این محصولات در داخل تولید می شود و بقیه وارداتی است که دلیل آن ارزان بودن این محصولات است.

معتمد تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی می تواند علاوه بر تامین نیاز داخل ، سبب افزایش صادرات و ارزآوری قابل توجه برای کشور شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید