پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکاتاماران‌ ها به دریای خزر میرسند

کاتاماران‌ ها به دریای خزر میرسند

به گزارش ایلنا،کاتاماران‌ ها به دریای خزر میرسند! معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد در حال حاضر کشتی میرزا کوچک خان تنها کشتی مسافری در آب های شمال کشور است. او گفت: به دنبال ورود شناورهای کاتاماران به دریای خزر هستیم.

 هادی حق‌شناس با اشاره به سیاست های توسعه گردشگری دریایی در آب‌های شمال کشور، اظهار داشت: در حال حاضر راه اندازی زیرساخت‌های گردشگری دریایی در آب‌های شمال کشور برای سرمایه گذاران اقتصادی نیست. به دنبال اقتصادی شدن این فعالیت‌ها در دریای خزر هستیم.

وی بیان کرد که در حال حاضر کشتی میرزا کوچک خان تنها کشتی مسافری در دریای خزر است. او گفت که کشتی‌های مسافری در دریای جنوب بین شهرهای ساحلی و بین بنادر کشورهای همسایه مانند کویت، قطر، بحرین و امارات فعال هستند. اما در دریای شمال کشور هنوز فعالیت کشتی‌های مسافربری اقتصادی نیست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجایی که کشتی میرزا کوچک خان  کشتی مناسب دریای شمال نبود نتوانست در گردشگری دریایی موفق عمل کند. ادامه فعالیتش اقتصادی نبود.

گردشگری :

حق شناس با اشاره به مهم ترین عامل عدم موفقت گردشگری دریایی در آب های خزر، تاکید کرد: مدت زمان سفر زمینی از آستارا تا باکو در کشور آذربایجان چیزی حدود 3 ساعت است. حال اینکه این مدت زمان در سفر دریایی از انزلی تا باکو به 14 ساعت می رسد. این میزان قطعا در مقایسه با مدت زمان سفر زمینی نمی تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی بیان کرد که سفر زمینی به باکو بسیار کوتاه‌تر از سفر دریایی است. مشکلاتی چون دریازدگی ندارد و ترددهای زمینی تحت تاثیر شرایط جوی قرار ندارد. او گفت: برای راه اندازی گردشگری دریایی در آب های شمال کشور به دنبال استفاده از شناورهای کاتاماران هستیم.

معاون امور دریایی گفت: البته خرید این شناورها برای سرمایه گذاران گران است. بدون حمایت دولت نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد که به دنبال تعریف مدلی هستیم که گردشگری دریایی را در شمال کشور اقتصادی کند.

کاتاماران ها به دریای خزر میرسند

همچنین بخوانید : خزر تمام شد!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید