پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس بازان بخوانند / چند اطلاعیه درباره افزایش سرمایه شرکت ها

بورس بازان بخوانند / چند اطلاعیه درباره افزایش سرمایه شرکت ها

در روزهای گذشته چند شرکت بورسی اطلاعیه‌های خود را درخصوص افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش رتبه آنلاین، از آنجا‌ که افزایش سرمایه یکی از پارامترهای تاثیر‌گذار در انتخاب سهم است،‌ در این گزارش به بررسی چند اطلاعیه خواهیم پرداخت.

«البرز»: شرکت بیمه البرز که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای فعال در بازار سرمایه به‌حساب می‌آید،‌ روز گذشته اطلاعیه خود را درخصوص افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که هیات‌مدیره شرکت بیمه البرز در جهت تقویت توان مالی شرکت جهت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در صنعت بیمه و همچنین رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بیمه مرکزی، پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه به مجمع فوق‌العاده داده است. این افزایش سرمایه به مبلغ ۲ هزار و ۵۷ میلیارد تومان که معادل ۱۴۳‌درصد است،‌ خواهد بود. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت که در حال‌حاضر یک هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان است به ۳ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان خواهد رسید. گفتنی است این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده ابتدا منوط به تایید مجمع عمومی و حسابرس و سپس موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع‌عمومی فوق‌العاده است.

    «دارو»: شرکت کارخانجات داروپخش در روز گذشته اطلاعیه خود را درخصوص ثبت آگهی افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر کرد. این آگهی با توجه به تصمیم هیات‌مدیره در تاریخ ۲ آذر ۹۹ و تصمیمات مجمع در تاریخ ۲۳آذر ۹۹ است. افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان که معادل ۱۰۰ درصد است، خواهد بود. افزایش سرمایه شرکت باعث می‌شود که سرمایه شرکت از ۷۵ میلیارد به ۱۵۰میلیارد تومان برسد. این افزایش سرمایه به منظور سرمایه‌گذاری برای ایجاد بخش تولید سرم در جهت افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات واحد سرم‌سازی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت است. گفتنی است که این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود. افزایش سرمایه شرکت در تاریخ ۲۳خرداد ماه در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

    «پدرخش»: شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران که با نماد «پدرخش» در بازار دوم بورس معامله می‌شود و یکی از شرکت‌های فعال در صنعت لاستیک و پلاستیک به‌شمار می‌رود،‌ روز شنبه آخرین مرحله افزایش سرمایه خود را در سامانه کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است،‌ در تاریخ ۲۲ خرداد در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. به موجب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۵ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش سرمایه از محل  سود انباشته است.

    منبع: دنیای اقتصاد
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید