پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیوضعیت عجیب توکن دفینیتی (ICP) در بازار پس از ورود به صرافی‌ها

وضعیت عجیب توکن دفینیتی (ICP) در بازار پس از ورود به صرافی‌ها

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از کوین تلگراف، پس از انتظاری طولانی، توکن اینترنت کامپیوتر در اولین روز معاملاتی خود در صرافی‌ها شاهد وضعیتی غیرمعمول بود.

توکن ICP دفینیتی روز ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) در کوین بیس پرو و چندین صرافی دیگر از جمله بایننس، هوبی گلوبال (Huobi) و OKEx فهرست شد.

در مدت چهار ساعت قیمت این توکن تازه عرضه‌شده از ۷۰۰ دلار به ۲۵۰ دلار رسید. توکن ICP در زمان نگارش این خبر طی ۱۰ ساعت بازیابی ۷۰ درصدی داشته و با قیمت ۴۲۵ دلار معامله می‌شود. کوین گکو تخمین می‌زند ۱۴ ساعت پس از آغاز معاملات توکن اینترنت کامپیوتر، ۱.۸ میلیارد دلار از آن معامله شده باشد.

وضعیت عجیب توکن دفینیتی (ICP) در بازار پس از ورود به صرافی‌ها

نمودار قیمت ICP از زمان عرضه

اینترنت کامپیوتر یک پروژه بلاک چین غیرمتمرکز است که بنیاد دفینیتی ارائه کرده است. دفینیتی مأموریت این پروتکل را توسعه عملکرد اینترنت عمومی توصیف می‌کند؛ شبکه‌ای که میلیاردها نفر را از طریق پروتکل‌های استاندارد به یک ابرکامپیوتر با دسترسی عمومی متصل می‌کند که در پروتکل ICP خود قرار دارد.

این پروژه هدف بلندپروازانه جایگزینی صنعت تریلیون دلاری اینترنت و فناوری اطلاعات را دارد. اینترنت کامپیوتر درنظر دارد با اجازه به توسعه‌دهندگان برای قراردادن مستقیم کدهای خود در اینترنت عمومی که با شرکت‌های هاستینگ، سرورها، سرویس‌های ابری تجاری و امتیازهای انحصاری فناوری توزیع می‌شود این هدف را محقق کند.

این پلتفرم مانند اتریوم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌های محاسباتی را بر روی زیرساخت غیرمتمرکز اجرا کنند. بااین‌حال، دفینیتی ادعا می‌کند که مقیاس‌پذیری آن نسبت به شبکه اصلی لایه یک اتریوم بیشتر است.

اگرچه دفینیتی از سال ۲۰۱۶ بر روی ایجاد پروژه اینترنت کامپیوتر متمرکز شده است، اما به‌دلیل سیاست توسعه متن بسته، کارهای داخلی این پروژه پنهان نگه‌داشته شده است. رویداد راه‌اندازی Mercury genesis این پلتفرم روز ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد و این به‌معنای عرضه عمومی این پلتفرم پس از اتمام راه‌اندازی شبکه اصلی در دسامبر ۲۰۲۰ است.

توکن‌های ICP می‌توانند برای به دست آوردن «پاداش رأی دادن» در سیستم حاکمیت آن سهام‌گذاری شوند یا به سیکل‌هایی تبدیل شوند که می‌توانند برای تقویت محاسبات قراردادهای هوشمند مورداستفاده قرار گیرند. پلتفرم اینترنت کامپیوتر روی الگوریتم Network Nervous System اجرا می‌شود که یک سیستم حاکمیتی الگوریتمی باز است و بر شبکه و جنبه‌های اقتصادی توکن نظارت می‌کند.

سیستم به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شود و شامل توکن‌های ICP، «نورون‌ها» و «بسته‌هایی» است که به‌طور مستقل شبکه را کنترل می‌کنند. سایت دفینیتی درباره آنها با جزئیات بیشتری توضیح داده است.

این پروژه تأمین سرمایه را قبل از رونق ICO در سال ۲۰۱۷ و تحت برنامه DFN آغاز کرد، اما پس از آن نام توکن خود را به ICP تغییر داد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید