جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیفردا؛ تصمیم‌گیری درباره بورس در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا

فردا؛ تصمیم‌گیری درباره بورس در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا

  • فردا؛ تصمیم‌گیری درباره بورس در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با محوریت تصمیم‌گیری درباره بورس خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از نشست فردا (دوشنبه 6 اردیبهشت) شورای هماهنگی اقتصادی سران قوه با دستور کار تصمیم‌گیری درباره بورس خبر داد.

وی با اشاره به شرایط بورس، افزود: تلاش‌ها و اقدامات فراوانی از سوی مجلس برای حل این مشکل انجام شد تا اینکه نهایتاً با پیگیری‌هایی که از طرف مجلس صورت گرفته مقرر شده است در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره وضعیت بورس تصمیم‌گیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: انتظار از رؤسای 3 قوه این است تصمیمی اتخاذ کنند که بازار سرمایه کشور از این وضعیتی که است رهایی یابد و همچنین راجع به کسانی که در این شرایط با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی در تلاطمی که ایجاد شده بود سودهای زیادی را به دست آوردند، اتخاذ تصمیم شود؛ البته برای رسیدگی به این موضوع طرح تحقیق و تفحص از درآمدهای نجومی اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه از سوی نمایندگان مجلس کلید خورده است.

به گزارش تسنیم، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته گفته بود: از آنجا که بورس موضوع مهمی است، با اولویت در دستور اولین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است. بنابراین به همه همکاران و مردم اطمینان می دهم همه سعی و تلاش را بکار گیریم تا بتوانیم با تصمیماتی به بورس کمک کرده و نگرانی سهامداران را برطرف کنیم.

بر اساس این گزارش، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از تشکیل کمیته‌ای تخصصی با عنوان بازار سرمایه در کمیسیون متبوعش خبر داد

وی عنوان کرد: همچنین به دنبال اصلاح جایگاه سازمان بورس در دولت براساس قانون جدید هستیم و نقش رئیس سازمان بورس را به عنوان یکی از اعضای دولت پیش بینی کرده است. همچنین ساختار عزل و نصب آن را تدوین می‌کنیم که پیش‌نویس این مهم در کمیسیون اقتصادی تنظیم می‌شود و در ادامه پیش‌نویس فوق را در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار خواهیم داد و نظرات آن ها را اخذ می‌کنیم. در واقع با اصلاح قانون بازار سرمایه، جایگاه و اقتدار سازمان بورس و پاسخگویی آن در کشور بهتر خواهد شد.

لازم به ذکر است قرار بود جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت بورس دوشنبه هفته گذشته برگزار شود که این جلسه برگزار نشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید