جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیحمایت از زیست بوم اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی ریاست جمهوری

حمایت از زیست بوم اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی ریاست جمهوری

حمایت از زیست بوم اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی ریاست جمهوری

معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید برحمایت از اقتصاد دیجیتال در کشور اعلام کرد در نظر دارد مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاه تر کند.

به گزارش رتبه آنلاین، تسنیم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد این ستاد یکی از نهادهایی است که برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور پا به میدان گذاشته و در تلاش است تا با ارائه خدمات مالی و حمایتی، مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاه‌تر کند.

بر همین اساس نیز یکی از اولویت‌های خود را حمایت از برگزاری رویدادهای فناورانه و تجهیز و به روزرسانی مراکز فناورانه قرار داده است. برای اجرایی شدن این طرح هم در 2 سال گذشته از تجهیز 5 مرکز نوآوری، تامین فضای فیزیکی 2 مرکز و ارائه حمایت مادی از 7 مرکز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ستاد همچنین برای گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، به یکی از حامیان و برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی در این حوزه بدل شد و در طی این چند سال فعالیت، حمایت از برگزاری 40 رویداد در حوزه هوش مصنوعی، 65 رویداد در زمینه واقعیت مجازی و افزوده، 600 رویداد در حوزه نوآوری و کارآفرینی و 40 رویداد در زمینه اینترنت اشیا را اولویت قرار داد.

با حمایت‌های این ستاد تاکنون بوت کمپ هایی در 7 موضوع تخصصی برگزار شده است که از آن جمله می توان به برگزاری 22 بوت کمپ در حوزه فناوری اطلاعات، 4 بوت کمپ در زمینه اقتصاد دیجیتال، 7 مورد در حوزه هوش مصنوعی، 6 بوت کمپ اینترنت اشیا، اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید