جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزیک طرح برای حل اختلاف بین ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم ارائه شد

یک طرح برای حل اختلاف بین ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم ارائه شد

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس طرح بهبود اتریوم شماره ۳۳۶۸ (EIP3368) که به‌تازگی ارائه شده است، پاداش بلاک‌های اتریوم بلافاصله پس از اجرای طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ (EIP1559) به ۳ اتر افزایش خواهد یافت و در طور بازه‌ای ۲ ساله پس از اجرای طرح، به ۱ اتر کاهش می‌یابد.اجرای طرح بهبود اتریوم شماره ۱۵۵۹ که یکی از طرح‌های بهبود پرحاشیه اتریوم به حساب می‌آید، قرار است تابستان (تیر یا مرداد ۱۴۰۰) راه‌اندازی شود. هدف از این طرح، کنترل روند رشد کارمزدهای فعلی شبکه اتریوم است. این طرح تأثیرات گسترده‌ای بر درآمد ماینرها خواهد گذاشت؛ این تأثیرات تا حدی است که برخی آن را باعث کاهش ۵۰ درصدی درآمدها ماینرها می‌دانند.تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اتریوم، روز شنبه در توییتر از پیشنهاد طرح بهبود اتریوم ۳۳۶۸ خبر داد. بیکو تأکید کرد که طرح ۳۳۶۸ هنوز تصویب نشده است و برنامه‌ای هم برای اجرای آن در قالب یک فورک وجود ندارد. او در توییت خود، از این طرح به‌عنوان «ملموس‌ترین» چیزی که در هفته‌های گذشته از جانب ماینرها و در ارتباط با طرح ۱۵۵۹ منتشر شده است، یاد کرد.

برخی از استخرهای استخراج اتریوم با طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ مخالفت کرده‌اند. ماینرهای مخالف تهدید کرده‌اند که در برنامه‌ای با نام «نمایش قدرت»، قصد دارند به نشانه‌ای اعتراض، جریان هش ریت خود را برای ۵۱ ساعت، به یک استخر خاص تغییر دهند.

این در حالی است که رد پاندا ماینینگ (Red Panda Mining)،‌ از چهره‌های مشهور جامعه استخراج اتریوم در فضای مجازی و از طرفداران طرح نمایش قدرت، ضمن اعلام حمایت خود از طرح بهبود ۳۳۶۸، گفت که ماینرها نمایش قدرت را لغو می‌کنند.

اظهارات رد پاندا ماینینگ و بیکو نشان‌دهنده این موضوع است که توسعه‌دهندگان و ماینرهای اتریوم آماده کار بر روی رفع برخی مشکلات طرح‌های بهبود هستند. از سوی دیگر صحبت‌ها در انجمن اتریوم مجیشنز (Ethereum Magicians) پیرامون طرح ۳۳۶۸ نشان می‌دهد که همچنان اختلاف‌نظرها در میان جامعه اتریوم بالاست.

یک کاربر با نام گرین (Green)، این طرح را «کمک» کاربران به ماینرها برای تعویق این تغییر قریب‌الوقوع توصیف کرد و نوشت:

تصمیمات تجاریِ شخصی ماینرها جزو نگرانی کاربران اتریوم نیست. شما [ماینرها] حساب سودها را از کاربران جدا می‌کنید و [حالا] حساب ضررها را به کاربران مرتبط می‌دانید؟

در صحبت‌های دیگر، کاربران عنوان کردند که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم به‌دنبال سرعت‌بخشیدن به ادغام شبکه فعلی اتریوم و اتریوم ۲ هستند. آنها از طرح بهبود ۳۳۶۸ به‌عنوان تأخیر در «مسئله‌ای غیرقابل اجتناب» یاد کردند. دی‌سی‌اینوستور (DCInvestor) در این باره نوشت:

توافق بر سر این موضوع تنها باعث تأخیر در وقوع اتفاقی غیرقابل‌اجتناب می‌شود؛ آهسته‌آهسته در حال حرکت به‌سمت ادغام اتریوم ۱ و اتریوم ۲ هستیم. جایی که پاداش استخراج اثبات کار صفر خواهد شد.

به نظر من و با توجه به واقعیت قضیه، باید از اقداماتی که سرمایه‌گذاری بیشتر روی تجهیزات استخراج را تشویق می‌کند، پرهیز کنیم.

این در حالی است که برخی از ماینرها هم با طرح ۳۳۵۸ مخالفت کرده‌اند. پاسخ‌های زیادی در پست توییتری رد پاندا ماینینگ دیده می‌شود که نشان می‌دهد ماینرها همچنان نسبت به اجرای طرح نمایش قدرت پافشاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید