چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزاستفاده از 80 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در بازار سرمایه

استفاده از 80 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در بازار سرمایه

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

استفاده از 80 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در بازار سرمایه

به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری آریا – حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم گفت:امسال حدود 80 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در بازار سرمایه استفاده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری در رابطه با ابعاد شرعی بازار سرمایه اظهار کرد: کمیته فقهی سازمان بورس در سال 86 راه اندازی شده که در ترکیب آن پنج صاحب نظر در فقه، یک نفر از اساتید فقه و اقتصاد و دو نفر از اساتید بازار سرمایه حضور دارند.
او بیان کرد:در طول این سال ها روسای سازمان بورس در جلسات کمیته فقهی حضور داشتند و کمک های زیادی کردند در طی این مدت 249 جلسه برگزار شد. جلسات این کمیته هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم گفت:در جلساتی که از سال گذشته برگزار شد ابزار‌های جدیدی تصویب شد که در سطح ملی به کار گرفته شد به طوری که می‌توان به اوراق خزانه اشاره کرد که در امسال حدود 80 هزار میلیارد تومان از این اوراق در بازار سرمایه استفاده شده است.
او گفت: اولین مصوبه کمیته فقهی سازمان بورس در سال 99 مرتبط به اوراق منفعت مبتنی بر آزاد راه، اوراق مرابحه برای فعالیت‌های پیمانکاران، پذیره نویسی اوراق مرابحه به کسر، اوراق سلف بود،این اوراق به صورت متری است.
او افزود: اوراقی که وزارت نیرو پیشنهاد داده برای صرفه جویی در انرژی است و نوحی اوراق مبتنی بر بیمه اتکای به شمار می آید،در حال حاضر با سهام عدالت مواجه هستیم. سهام عدالت ممکن است در آینده خسارت‌هایی را برای بازار به وجود آورد به همین دلیل دو صندوق برای آن در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با رمز ارز‌ها گفت: هنوز در رابطه با رمز ارز‌ها تصمیم جدی گرفته نشده و نظری نداریم.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید