سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاخبار روز۵ روز تا پایان ۹۹؛‌ بورس سال را صعودی تمام می‌کند؟

۵ روز تا پایان ۹۹؛‌ بورس سال را صعودی تمام می‌کند؟

شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی صعود کرد تا به نیمه کانال ۱.۲ میلیونی نزدیک شود. اما آیا این روند تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند؟

 

در دومین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۲۷ واحد بالا آمد و در رقم ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۷۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۱۲۵ نماد رشد قیمت و ۳۱۳ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۲۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

    بیشترین افزایش قیمت

    روز یکشنبه در بورس شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ)، فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، بیمه سامان (بساما) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

    بیشترین کاهش قیمت

    در بورس نمادهای پرداخت (به پرداخت ملت)، فمراد (شرکت آلومراد) و ساراب (سیمان داراب) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه تجارت نو (بنو) و بانک دی (دی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    عرضه و تقاضای بازار

    عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه ۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومانی بسته شد.

    کاهش ارزش صف‌های خرید

    در پایان معاملات یکشنبه ۲۹۵ نماد صف فروش و سهام ۱۵ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه ۸۱ درصد کاهش یافت و به رقم ۵۱ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۹ درصد کاهش یافت و ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان شد.

    بیشترین تقاضاها

    در روز یکشنبه شرکت سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) با صف‌ خرید ۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شبصیر (پتروشیمی قائد بصیر) و ثاخت (شرکت بین المللی توسعه ساخت) بیشترین صف خرید را داشتند.

    بیشترین عرضه‌ها

    در دومین روز کاری هفته بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۱۱ میلیارد تومانی داشت. پس از دی، برکت (شرکت دارویی برکت) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

    پیش بینی بورس امروز

    شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی صعود کرد تا به نیمه کانال ۱.۲ میلیونی نزدیک شود. شاخص پس از آنکه در اولین روز هفته توانست بالاتر از سطح حمایت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی بایستد، در معاملات دیروز رشد ۱۵ هزار واحدی را پشت سر گذاشت. برخی اعتقاد دارند کف یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی می تواند قلابی جدیدی برای صعود بورس باشد. اما شاخص برای رسیدن به سطح حمایت بعدی یعنی رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد کمی کم‌رمق به نظر می‌رسد. شاخص در روز شنبه ۲۲ هزار واحد رشد کرد و دیروز ۱۵ هزار واحد بالا آمد، در نتیجه از شتاب و توان آن کاسته شده است.

    همچنین دیروز رقم خروج پول حقیقی ۵۳ درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات نسبت به روز شنبه ۸۱ درصد کاهش یافت.

    با این حال اگر در معاملات امروز شاخص بتواند روند صعودی را حفظ کند سهام‌داران می‌توانند به رسیدن شاخص به سطح حمایت جدید در انتهای سال ۹۹ امیدوار باشند.

    منبع: اقتصاد نیوز
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید