جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیعرضه اولیه‌ای که ارزان‌تر از قیمت اولیه‌ شد

عرضه اولیه‌ای که ارزان‌تر از قیمت اولیه‌ شد

عرضه اولیه‌ای که ارزان‌تر از قیمت اولیه‌ شد

در چندماه گذشته که روند بازار سیر نزولی داشت، عرضه‌های اولیه زیادی عرضه شدند و درحال خرید و فروش هستند. در این سیر نزولی، قیمت عرضه اولیه وکبهمن با سیر روند نزولی چشم‌گیر، در کم‌تر از سه ماه به زیر قیمت عرضه آن رسیده است.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، نمادهای زیادی در چندماه گذشته که با روند افت شاخص همراه بود، عرضه اولیه شدند؛ برخی از آن‌ها در همین روند نزولی بازار با افزایش قیمت و برخی از آن‌ها مثل نماد وکبهمن از قیمت عرضه پایین‌تر آمده است.

این نماد در تاریخ ۱۹ آذر ۹۹، با قیمت حدودی یک هزار و ۴۰۰ تومان عرضه اولیه شد. روند صعودی خود را آغاز کرد و تا نیمه دی با سود ۶۷ درصدی به بالاترین قیمت خود یعنی دو هزار و ۳۵۰ رسید.

بعد از نیمه دی که بالاترین قیمت خود را ثبت کرد، روند نزولی و فرسایشی خود را آغاز کرد و تا امروز به قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان رسید. موضوع قابل توجه این است که قیمت روز این نماد از قیمت عرضه آن پایین‌تر آمده و روند نزولی منفی ۱۴ درصد را در طول دو ماه طی کرده است.

محمد مهدی عشریه، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند معاملات این نماد توضیح داد: در زمان عرضه اولیه این سهم، با توجه به شرایط منفی بازار سرمایه و ریزش‌های متوالی و فرسایشی، با روند کاهش قیمت در حال حاضر به قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان در حال معامله است و در صورت بهبود بازار سرمایه و در نهایت بهبود پورتفوی سرمایه‌گذاری این شرکت، می‌تواند به رشد سهم امیدوار باشد.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه درباره پایین‌تر بودن قیمت روز نماد وکبهمن از زمان عرضه اولیه آن توضیح داد و گفت: عرضه اولیه وکبهمن در زمان عرضه قیمت بالایی داشت و کارشناسان معتقد بودند با توجه به قیمت آن زمان مناسبی برای عرضه آن نیست. با شروع معاملات این عرضه اولیه با یک رشد نسبی همراه بود اما با توجه به شرایط فرسایشی بازار و قیمت بالایی که این نماد داشت، درگیر صف‌های فروش شد و این روند نزولی و فرسایشی ادامه‌دار است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید