جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیچند عامل برای خوش بینی از بورس

چند عامل برای خوش بینی از بورس

چند عامل برای خوش بینی از بورس
کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اثر ابهامات معاملات بورس گفت: با توجه به قیمت های جهانی، عملکرد شرکت ها و تحلیل های بنیادی و تکنیکالی می توان به آینده بازار خوش بین بود.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس پرس، سلمان نصیرزاده با اشاره به روند فعلی معاملات بورس که این روزها با ادامه سیر نزولی قیمت ها و رخوت سنگین فعالان همراه شده به ایرنا گفت: انتظار می رود شرایط بازار تا پایان اسفند رو به بهبود رود. در هفته های گذشته بازار با برخی ابهاماتی مانند لایحه بودجه بخصوص مسئله افزایش حامل های انرژی و نرخ هزینه سوخت و برق مواجه بود.

وی افزود: در لایحه بودجه به افزایش حامل‌های انرژی پرداخته نشده که می‌تواند یکی از ابهامات منفی را برطرف کند اما مناقشات سیاسی و نرخ ارز کلیت بازار را بهم ریخت. انتظارها این بود که دلار تا ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان کاهش یابد اما چنین اتفاقی رخ نداد.

    این کارشناس با بیان اینکه مسایل سیاسی فعلا” به نتیجه نهایی نمی رسد، ادامه داد: ممکن است دلار در محدوده های فعلی و ۲۵ هزار تومان به ثبات برسد که می تواند اتفاقی مثبت برای بازار تلقی شود. طبق پیش بینی ها ، دلار فصل زمستان و بهار را با میانگین حدود ۲۵ هزار تومان به پایان خواهد رساند درحالی که تا چند وقت گذشته انتظار می رفت به کمتر از ۲۵ هزار تومان برسد و حتی تا حدود ۲۲ هزار تومان کاهش یابد.

    نصیرزاده گفت: با توجه به قیمت های جهانی مناسب، عملکرد مطلوب شرکت ها و تحلیل های بنیادی و تکنیکالی، می توان به آینده بازار خوش بین بود و انتظار داشت تا حدودی روند بازار بهبود پیدا کند و سیگنال های مطلوبی داده شود. این خوش‌بینی‌ها به این معنا نیست که موج جدیدی از صعود رخ خواهد داد ولی انتظار می رود تا حدودی روند بازار متعادل شود. در اسفند خطری معاملات بازار را تهدید نمی‌کند و تنها مشکل ، بی اعتمادی حاکم بر بازار است.

    وی افزود: سهام پالایشی از جمله گروه‌هایی است که بازار را منفی و اصلاح زیادی را تجربه کرد اما گزارش سه ماه شرکت‌ها به گونه ای بود که تا حدودی زمینه نگرانی‌ های بازار را کاهش داد. این موارد می‌تواند یک یا سه ماه آینده و تا زمان برگزاری فصل مجامع بازار را در فضای بهتر و با ثبات‌تری قرار دهد اما سهامداران نباید در انتظار رشدهای غافلگیرکننده شاخص بورس همچون چند ماه گذشته باشند.

     

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید