جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمنتظر بازیابی بورس باشیم؟

منتظر بازیابی بورس باشیم؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با قوانین جدید بازار سرمایه، این بازار اصلاحات لازم را در فرصت بیشتر و با صبر بیشتر انجام می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، علی رحمانی، مدیرعامل سابق شرکت بورس، افزود: تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه در کوتاه مدت می‌تواند به این بازار کمک کرده و سبب شود این بازار زودتر به تعادل برسد.

وی گفت: در صورتی که این تغییر دامنه نوسان در زمان رشد بازار اتفاق می‌افتاد این بازار با ریزش سنگین همراه نبود.

رحمانی افزود: در صورتی که دولت در زمان رشد این بازار آن را مدیریت می‌کرد و عرضه‌های دولتی در بازار را انجام می‌داد، این بازار با نوسات اخیر روبه رو نبود.
وی گفت: افزایش سرمایه شرکت‌ها و ورود نقدینگی به آن‌ها نیز یکی از راهکارهای مثبت در آن مقطع بود که به استحکام مالی شرکت‌ها کمک می‌کرد.

رحمانی افزود: تصمیمات جدید بازار سرمایه می‌تواند به ساختارهایی که نیاز به اصلاح دارد و همچنین به بازیابی بازار کمک کند.

وی با بیان این که اعتماد مردم به بازار، تعیین کننده رونق این بازار است گفت: در صورتی که دولت از این بازار حمایت کرده و نقدینگی به این بازار تزریق شود می‌توانیم به بازیابی این بازار امیدوار باشیم.

رحمانی با اشاره به این که تزریق نقدینگی به این بازار از هر منبعی مفید است، افزود: تزریق نقدینگی از طریق صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه مفید بوده و می‌تواند بخشی از این مشکلات بازار را ساماندهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انحراف از قیمت‌ها در بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر زیاد بوده و برخی از این قیمت‌ها حباب‌گونه رشد کرده و این حباب طی چند ماه اخیر در حال ترکیدن بوده که این امر در صورتی متوقف می‌شود که در شرایط اقتصادی کشور اتفاقات مثبتی بیفتد و تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

وی در خصوص بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه گفت: ما نباید مردم را به صورت مستقیم درگیر این بازار کنیم، بلکه باید از طریق شرکت‌های مشاوره، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان این اقدامات صورت بگیرد، در این صورت مشکلات موجود هیچ‌گاه به وجود نمی‌آید.

رحمانی افزود: مردم نباید تحت تاثیر هیجانات به صورت مستقیم به بازار سرمایه وارد شوند، زیرا هجوم مردم به هر بازاری سبب ایجاد مشکل شده و در صورتی که نقدینگی وارد شده از طریق مردم درست هدایت نشود بسیار مخرب است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت سهام خود را به صورت مناسب و با ارزش واقعی سهم عرضه کند می‌تواند کسری بودجه خود در سال آینده را نیز جبران کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید