پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبهار ۱۴۰۰، رایتل بورسی می‌شود/ ارتقای فناوری ۱۰۰۰ سایت به نسل اینترنتG...

بهار ۱۴۰۰، رایتل بورسی می‌شود/ ارتقای فناوری ۱۰۰۰ سایت به نسل اینترنتG ۴.۵توسط شرکت رایتل

بهار ۱۴۰۰، رایتل بورسی می‌شود/ ارتقای فناوری ۱۰۰۰ سایت به نسل اینترنتG ۴.۵توسط شرکت رایتل

یاسر رضاخواه مدیرعامل شرکت رایتل در گفت و گوی اختصاصی با اقتصادآنلاین در مورد تاخیر در عرضه اولیه این اپراتور گفت:برای عرضه رایتل در بورس کالا باید فرآیندی طی می شد که تاخیر افتاد و این فرایند خارج از کنترل ما بوده است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین، وی با اشاره به جزییات فرآیند بورسی شدن ، ادامه داد: شرکت ارتباطی بین رایتل و هلدینگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) وجود داشته به اسم شمس تامین، که بنا بر تصمیماتی که در دوره جدید شستا گرفته شد، قرار بود این شرکت در رایتل ادغام شود و با  این ادغام رایتل هلدینگ ارتباطی شستا می‌شد.

رضاخواه تصریح کرد: تمام فرآیند ادغام این شرکت و ارایه صورت‌های مالی ادغامی و مهمتر از همه ، گرفتن تاییدیه حسابرسی بر روی صورتحساب های مالی بود که به خاطر شرایط ویژه کرونا سازمان حسابرسی با ظرفیت کمتر  و با تاخیر کار انجام می داد، لذا این مورد نیز  یکی دیگر از دلایل تاخیر بورسی شدن رایتل بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطی رایتل خاطر نشان کرد: ما در ابتدا سعی داشتیم عرضه اولیه در پاییز سال جاری اتفاق بیافتد که متاسفانه میسر نشد. اگر آخرین قدم این فرآیند یعنی تایید حسابرسی انجام شود، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تاییدیه هیات پذیرش را گرفته و بدون پیش آمدن مشکلی، در بهار 1400 عرضه رایتل در بورس صورت بگیرد.

وی در مورد ارزش سهام رایتل اظهار داشت: مردم دانش و اطلاعات کافی در مورد بازار سرمایه دارند و مطلع هستند به شرکت‌های فناوری و فعال در حوزه تکنولوژی در دنیا، در بازار سرمایه توجه ویژه ای می‌شود و پتانسیل رشد بالایی دارند. رایتل نیز جز این شرکت‌ها محسوب می شود و امیدواریم مردم در تحلیل هایشان از بازار سرمایه به این نکته توجه ویژه‌‌ای کنند.

مدیرعامل رایتل به برنامه رایتل در سال 1400 اشاره کرد و گفت: تمام اپرتورهای کشور سعی می‌کنند مقدمات حضور نسل پنجم ارتباطی را به کشور فراهم کنند و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم. علاوه بر این، رایتل یک مشکل قدیمی دارد و آن هم عدم کامل بودن پوشش شبکه‌ است که در بخش‌هایی از شهرها و روستاهای کشور از شبکه اپراتورهای رقیب خود استفاده می کند. برای سال آینده تلاش داریم تا با توسعه‌ای که می‌دهیم، بتواند به یک استقلال نسبی در حوزه پوشش شبکه هم برسیم.

یاسر رضاخواه در مورد پروژه ارتقای فناوری ۱۰۰۰ سایت از تکنولوژی G4 به LTE توسط رایتل گفت: رایتل اولین اپراتوری بود که نسل سوم اینترنت را به کشور وارد کرد اما به دلایلی نتوانست در آن زمان از این موضوع استفاده بهینه کند. لذا با ورود اپراتورهای رقیب به خدمات دیتا و نسل سوم و چهارم و بعد از آن  نسل 4.5 را ارایه کردند. رایتل در حوزه تکنولوژی مقداری از رقبای خود عقب افتاد اما با پروژه ارتقای فناوری این موضوع حل شد و در حال ارایه خدمات نسل 4.5 به مردم هستیم .

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم علاوه بر مطلوب شدن کیفیت و سرعت خدمات رایتل در مناطق تحت پوشش، در ارایه نسل پنجم ارتباطی نیز از دیگر اپراتورها سبقت بگیریم و یا حداقل از آنها در این زمینه عقب نمانیم.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید