پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزبورس صعودی و دلار نزولی ادامه دارد؟

بورس صعودی و دلار نزولی ادامه دارد؟

روز گذشته در حالی که شاخص کل بورس یک روند صعودی دیگر را پشت سر گذاشت اما قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفت و طلا نیز به مانند دلار ارزان شد. آیا این روند ممکن است ادامه‌دار باشد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌ هایی برای این بازارهاست؟

به گزارش رتبه آنلاین، روز گذشته در حالی که شاخص کل بورس یک روند صعودی دیگر را پشت سر گذاشت اما قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفت و طلا نیز به مانند دلار ارزان شد. آیا این روند ممکن است ادامه‌دار باشد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌‎هایی برای این بازارهاست؟

1۰ خبر مهم احتمالا موثر بر بازارها در زیر آمده است:

ـ رئیس سازمان بورس گفت: محدودیت نوسان بورس تا اطلاع ثانوی اجرایی خواهد شد ما شرایط بازار را رصد خواهیم کرد هر کجا که لازم نباشد دیگر آن را ادامه نخواهیم داد.

ـ در جریان معاملات روز شنبه حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بادرآمد ثابت خارج شد و این نشان از روانه شدن نقدینگی به بورس بود اما فشار فروش در معاملات دیروز مشهود بود و دیروز شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

ـ رئیس هیات مدیره بورس تهران، با اشاره به گزارش‌های مثبت ۹ ماهه شرکت‌ها، گفت: این گزارش‌ها حاکی از روند درآمدی رو به رشد و تکرار شونده دارند و باید گفت در افق بلندمدت بازار سرمایه بهتر از بازارهای موازی خواهد بود.

ـ رئیس جمهور اظهار کرد: دولت تا روز آخر خدمت خود، حراست از معیشت مردم را وظیفه نخست خود می داند و تامین کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی، سیاست قطعی دولت تا پایان خواهد بود.

ـ وزیر اقتصاد گفته است: در ماه‌های اول پیش‌بینی کرده بودند که دولت حداقل ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض خواهد کرد؛ در حالی که امروز به‌ عنوان وزیر اقتصاد عرض می‌کنم بجز تنخواهی که براساس قانون گرفته می‌شود، حتی یک ریال استقراض صورت نگرفته‌ است.

ـ درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در این اصلاحیه خبر داد.

ـ هرچند وعده آزادسازی سومین مرحله از سهام عدالت در ایام دهه فجر عملی نشد اما از روز گذشته معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که امکان واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت به سهامداران وجود دارد. با این حال هنوز بخشنامه این اقدام تا دیروز به بانک‌ها نرسیده بود.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگو‌های مختلف، ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

ـ بیت کوین نتوانست جایگاه خود را در کانال ۴۷ هزار دلاری حفظ کند، این در حالیست که ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌‌کوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.

ـ در هفته‌های اخیر قیمت انواع گوشی و تبلت در بازار روند نزولی طی کرده به طوری که در روزهای گذشته از نرخ برخی از تبلت‌ها بین ۴ تا ۲۱ درصد کاسته شده است.

منبع : تجارت نیوز

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید