پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیرشد چشمگیر تولید شمش فولادی درکشور

رشد چشمگیر تولید شمش فولادی درکشور

رشد چشمگیر تولید شمش فولادی درکشور

تولید شمش فولادی در واحدهای تابعه ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال با رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۸۵ تن رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایرنا، راساس جداول آماری مجموعه‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، آهن وفولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان گویای آن است که بیشترین رشد تولید در دوره مزبور مربوط به شمش جهان فولاد سیرجان با رقم ۲۰۰ درصد ثبت شد.

ضمن اینکه بیشترین کاهش تولید شمش در ۱۰ ماهه در زمینه بیلت فولاد خراسان با ۱۸ درصد به ثبت رسید.

    تولید ۱.۶ میلیون تن شمش در دی‌ماه

    تولید شمش فولاد در دی‌ماه امسال به رقم یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۹۲ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افت چهار درصدی داشت.

    بیشترین رشد عملکرد دی‌ماه مربوط به بیلت تولیدی فولاد بناب با رقم ۱۳۰ درصدی بود و بیشترین افت عملکرد هم مربوط به شمش بیلت فولاد خراسان به میزان ۵۸ درصد ثبت شد.

    تولید ۱۲.۱ میلیون تن محصولات فولادی

    محصولات فولادی واحدهای یاد شده در ۱۰ ماهه به رقم ۱۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۳ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲ درصدی نشان می‌دهد.

    تولید محصولات فولادی در دی‌ماه برابر با یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۵ تن بود که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کاهش ۶ درصدی یافت.

    براساس آمارنامه انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از ازبکستان و مولداوی (تولید ناچیزی دارند)، جایگاه سوم جهانی را از آن خود کرد.

    مجموع تولید شمش فولاد ایران در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۹ میلیون تن رسید و کشورمان همچنان جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد جهان را حفظ کرد.

    ایران در سال‌های اخیر جایگاه دهمین فولاد ساز جهان و نخستین تولیدکننده منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

    انجمن جهانی فولاد در تشریح وضعیت تولید فولاد در سال گذشته میلادی در قالب داده‌های آماری آورده است: متوسط رشد تولید ۶۴ کشور عضو این انجمن کاهش ۹ دهم درصدی را ثبت کرد و به یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون تن رسید، در حالی که تولید سال ۲۰۱۹ یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون تن بود.

    تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده بود که در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۳.۴ درصدی به ۲۹ میلیون و ۳۰ هزار تن رسید.

     

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید