جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیلیدرهای بورس در روز هت تریک شاخص

لیدرهای بورس در روز هت تریک شاخص

روز سه‌شنبه شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی رشد کرد تا سه روز متوالی صعودی را ثبت کند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام تمام شاخص‌های تابلوی بورس سبزپوش شدند. شاخص کل بورس 21 هزار و 624 واحد رشد کرد، شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 970 واحد بالا آمد و شاخص فرابورس رشد 85 واحدی داشت.

سومین روز صعود

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس صعودی شد و در 20 دقیقه ابتدایی 12 هزار واحد بالا آمد و به کانال 1.2 میلیونی پا گذاشت. در پایان معاملات شاخص کل به سطح یک میلیون و 214 هزار واحد رسید تا نسبت به روز دوشنبه 21 هزار و 624 واحد معادل 1.8 درصد رشد کرده باشد.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 970 واحد رشد کرد و در رقم 423 هزار و 58 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 85 واحد صعود کرد و به رقم 17 هزار و 539 واحد رسید.

بورسبورس

ورود پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی کل بازار سهام 249 میلیارد تومان بود و شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی را شپنا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن بیش از 37 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، فولاد و فخوز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 91 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 9 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 89 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 11 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد قیمت 60 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 289 نماد رشد قیمت داشتند که 214 نماد بورسی و 75 نماد فرابورسی بودند. همچنین 167 نماد کاهش قیمت داشتند که 111 نماد بورسی و 56 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 34 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

امروز فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) بزرگان سبزپوش بازار هستند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص دارند.

کاهش نقدشوندگی بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 610 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه 56 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 10 درصد کاهش یافت و به رقم 10 هزار و 240 میلیارد تومان رسید.

بورس

رشد ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز 34 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 163 بود. همچنین امروز در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه 14 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 394 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 49 درصد کاهش یافت و 446 میلیارد تومان شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 260 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کزغال، سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 62 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف فروش را داشتند.

خزر در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز سه‌شنبه خزر (شرکت فنرسازی زر) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 333 میلیارد تومان بود.

پس از خزر، سایپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و کلوند در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی‌ها صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، ایران خودرو با تعداد یک میلیارد و 7 میلیون و 85 هزار و 333 سهم در صدر قرار گرفته است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. بانک تجارت و بانک پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید