پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریآمار همه گیری کرونا در جهان (۹۹/۱۱/۱۸)

آمار همه گیری کرونا در جهان (۹۹/۱۱/۱۸)

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۰۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۸۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش رتبه آنلاین از ايسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۷ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۵۷۵ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

    امریکا تاکنون با بیش از ۲۷.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۴۷۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

    هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۸ میلیون مبتلا پس از امریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۹.۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

    همچنین درحال‌حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

    تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۱۱۱ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۹۰ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

    همچنین فرانسه بیش از ۷۸ هزار، روسیه بیش از ۷۵ هزار و اسپانیا نیز بیش از ۶۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

    پس از این کشورها، آلمان با بیش از ۶۱ هزار، ایران با بیش از ۵۸ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۵ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۸ هزار، افریقای جنوبی با بیش از ۴۵ هزار و پرو با بیش از ۴۱ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

    ۱. امریکا: ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۴۷۰ هزار و ۷۰۵ قربانی

    ۲. هند: ۱۰ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۲۲ مبتلا، ۱۵۴ هزار و ۹۵۶ قربانی

    ۳. برزیل: ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۸۸ مبتلا، ۲۳۰ هزار و ۱۲۷ قربانی

    ۴. روسیه: سه میلیون و ۹۳۴ هزار و ۶۰۶ مبتلا، ۷۵ هزار و ۷۳۲ قربانی

    ۵. انگلیس: سه میلیون و ۹۱۱ هزار و ۵۷۳ مبتلا، ۱۱۱ هزار و ۲۶۴ قربانی

    ۶. فرانسه: سه میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۴۷ مبتلا، ۷۸ هزار و ۶۰۳ قربانی

    ۷.اسپانیا: دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۶۱ هزار و ۳۸۶ قربانی

    ۸. ایتالیا: دو میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۵۹ مبتلا، ۹۰ هزار و ۶۱۸ قربانی

    ۹. ترکیه: دو میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۹ مبتلا، ۲۶ هزار و ۵۷۷ قربانی

    ۱۰. آلمان: دو میلیون و ۲۷۶ هزار و ۳۷۱ مبتلا، ۶۱ هزار و ۶۶۱ قربانی

    براساس آمار فوق درحال‌حاضر ۲۰ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، افریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو، اندونزی و جمهوری چک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید