پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریخطری که در کمین شاغلان دورکار است

خطری که در کمین شاغلان دورکار است

خطری که در کمین شاغلان دورکار است

پزشکان در مورد فرسودگی اینترنتی نیروی کار آنلاین هشدار می‌دهند. بسیاری از شاغلین آنلاین اعلام کردند که قادر به تحمل فشار ناشی از استفاده منظم از شبکه نیستند و خواهان کار حضوری هستند.

به گزارش رتبه آنلاین، نیروی کار آنلاین از سردردهای مکرر، سرگیجه، تغییرات خلقی، اضطراب، اختلالات خواب و مشکلات چشم شکایت دارند.

پزشکان می‌گویند: کار با اینترنت و نشستن زیاد باعث ایجاد این مشکلات می‌شود، این افراد با مشکلات تمرکز ضعیف، افسردگی، استرس، اعتیاد به بازی آنلاین و غیره روبرو هستند.

دانش‌آموزان نیز اعلام کردند که کلاس‌های آنلاین، عملکرد تحصیلی آنان را به‌طورجدی تحت تاثیر قرار داده است. پزشکان گفتند: این مورد می‌تواند به‌صورت خستگی ذهنی و خستگی جسمی به‌عنوان درد اسکلتی عضلانی در گردن، شانه، بازوها و پشت ظاهر شود.

دکتر نارش گونداپاننی، پزشک عمومی در بیمارستان رنووا (Renova) هند گفت: «به دلیل سطح استرس بیش‌ازحد، فرسودگی اینترنتی در بین دانش‌آموزان، کارمندان بانک، متخصصان نرم‌افزار و معلمان ایجادشده است. آنان عمدتا از اختلال در نگهداری، ضعف شدید، درد گردن و شانه، سردرد و سرگیجه مکرر شکایت دارند.»

بیشترین میزان شکایت مربوط به فرسودگی بینایی بوده و بعدازآن درد عضلانی-اسکلتی است. این دردها بیشتر در ناحیه گردن، شانه‌ها، بازوها، انگشتان و پشت اعلام شده است.

فرسودگی اینترنتی منجر به غیبت دانش‌آموزان در کلاس‌ها شده است. معلمان و کارمندان بانک نیز مرخصی می‌گیرند زیرا توانایی مقابله با استرس را ندارند.

دکتر جی انشید اناند، مشاور طب داخلی در بیمارستان آپولو (Apollo) می‌گوید: «کمردرد به دلیل نشستن نادرست برای ساعات طولانی شایع است. بعضی از افراد بیش ‌از اندازه و به مدت ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار می‌کنند و این مورد موجب فرسودگی می‌شود. علت دیگر این علائم میزان پایین ویتامین D بدن به دلیل حضور مداوم در منزل است.»

منبع : اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید