سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیلطمه سنگین حقوقی‌های بورس به سهامداران حقیقی

لطمه سنگین حقوقی‌های بورس به سهامداران حقیقی

بورس نمایه

ارکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حقوقی های بورس طی چند ماهه گذشته لطمه بزرگی به مردم و سهامداران حقیقی این بازار وارد کردند.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار، «احسان ارکانی»  ضمن پاسخ به این پرسش که حضرتعالی خبر مطرح شده در خصوص اینکه «حقوقی های بورس نباید مثل مردم عادی در بازار بورس خرید و فروش کنند» را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: این موضوع قبل از اینکه یک موضوع قانونی باشد یک توصیه اخلاقی، اصولی و عرفی است.

وی اظهارداشت: منظور از حقوقی ها، مجموعه ها و شرکت های دولتی و ارگان های مختلفی هستند که در بورس حضور دارند و اقدام به فروش و خریداری سهام می کنند و در طرف دیگر بازار سهامداران حقیقی و مردم عادی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی که در بازار سرمایه و بورس توانایی، تمکن مالی، پشتوانه سرمایه ایی و مالی خریداران حقوقی یا شرکت های دولتی و حاکمیتی به مراتب قوی تر و بالاتر از سهامداران حقیقی و مردم عادی است.

وی افزود: این اشکال را همه در بازه زمانی چند ماه پیش شاهد بودند که شرکت های دولتی با خریداری سهام از بازار سرمایه در نقطه کف قیمتی و با فروش سهام در نقطه اوج و همچنین خارج شدن از بازار سرمایه وسهام لطمه بزرگی به جیب سهامداران حقیقی وارد کردندکه تبعات این افت شاخص را مردم و افرادی که وارد بورس شدند همچنان حس می کنند.

ارکانی بیان داشت: بورس یک بازار رقابت است از اینرو همه باید از شرایط مساوی و یکسان در این بازار برخوردار باشند.

وی ادامه داد: شرکت هایی با پشتوانه و متکی به منابع مالی دولتی در بورس بخواهند با مردم عادی رقابت کنند و در عین حال از اطلاعات رانتی برخوردارند و می دانند چه قیمت های در کف و چه قیمت های در اوج است با چنین شرایطی نسبت به خرید و فروش سهام می پردازند این رویه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: عدم رعایت این موضوع حداقل در ماه های گذشته لطمه بسیار بزرگی به مردم و سهامداران حقیقی زد که به امید یک سرمایه گذاری سالم البته با دعوت مسئولان ارشد کشور منجمله رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دیگران وارد بازار سرمایه شده بودند نتیجه معکوس را برای آنان به تصویر کشیدو پاک کردن این ذهنیت مخدوش شده به نظر مدت ها زمان خواهد برد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید