چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانهخبراقتصادینمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص /آمار معاملات بورس سه‌شنبه

نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص /آمار معاملات بورس سه‌شنبه

نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص /آمار معاملات بورس سه‌شنبه

در معاملات امروز فملی، شستا، فارس، فولاد و خودرو نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس 25 هزار و 169 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 412 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 657 واحد پایین آمد و در رقم 465 هزار و 482 واحد ایستاد.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 20 هزار و 253 میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 224 میلیارد تومان شد که نسبت به روز دوشنبه کاهش 17 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 36 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 110 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (وکبهمن) با صف‌ خرید 118 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، شرکت دارویی برکت (برکت) و سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)  بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز برای دومین روز متوالی به نماد بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی سینا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 332 میلیارد تومانی داشت. پس از بوعلی، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و بیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت‌های کربن ایران (شکربن)، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (با نماد معاملاتی وآذر) و ایران تایر (پتایر) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، اوراق مشارکت دولتی، اشاد2، اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی803 و تملی806 بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز فملی، شستا، فارس، فولاد و خودرو نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

نقشه بورس 9 دی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید