جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیشرط بازگشایی نمادهای بانکی در بورس

شرط بازگشایی نمادهای بانکی در بورس

بورس نمایه

مدیر نظارت بر ناشران بورس: حداکثر توقف نمادها به صورت ساختاری و براساس رویه های جاری، ۱۰ روز خواهد بود و اگر بانک های ملت، صادرات و تجارت زودتر توضیحات کافی بدهند امکان بازگشایی نماد فراهم خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس پرس، سعید محمد علیزاده درباره توقف دیروز و تعلیق نماد سه بانک ملت، صادرات و تجارت توضیح داد: این رویداد بعد از مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر واگذاری چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکتهای سرمایه گذاری ملی، هپکو و ایران ترانسفو به این سه بانک رخ داد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اهمیت موضوع واگذاری در صورت مالی، نماد سه بانک برای حداکثر ۱۰ روزه بسته و تعلیق شد تا این سه بانک اقدام به شناسایی آثار سود و زیان کرده و مصوبه هیات دولت برای فعالان بازار مشخص شود.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که اگر بانک ها اعلام کنند، ابلاغ مصوبه هیات دولت زمان بر خواهد بود  یا جزییات این واگذاری ها و اعداد و ارقام، مبهم خواهد بود، تکلیف بازگشایی نمادها چه خواهد شد، توضیح داد: به هرحال این سه بانک باید توضیحاتی حتی کلی و مبنی بر عدم روشن بودن جزییات ارایه دهند تا زمینه بازگشایی نماد فراهم شود.

علیزاده افزود: این در حالی است که حداکثر توقف نمادها به صورت ساختاری و براساس رویه های جاری، ۱۰ روز خواهد بود و اگر بانک های ملت، صادرات و تجارت زودتر توضیحات کافی بدهند امکان بازگشایی نماد فراهم خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق مصوبه دو روز پیش هیات دولت، وزارت اقتصاد (سازمان خصوصی سازی) مکلف است ۴۳.۵ هزار میلیارد تومان از باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکت های سرمایه گذاری ملی، هپکو و ایران ترانسفو را به بانک های ملت، صادرات و تجارت واگذار کند.

همچنین انتقال گیرندگان مکلفند معادل ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان تعیین شده توسط وزارت اقتصاد به طور اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل واریز کنند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه صرف پرداخت به مشمولین شود.

معادل ۲۹ هزار میلیارد تومان از سهام موضوع این تصویب نامه بابت تأدیه بدهی دولت به بانک‌های فوق واگذار می شود. پرداخت کلیه کارمزد و هزینه های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه بر عهده انتقال گیرندگان خواهد بود و نقل و انتقال سهام از پرداخت مالیات معاف است.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید