پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبسته شدن معاملات بورس با مازاد عرضه

بسته شدن معاملات بورس با مازاد عرضه

بسته شدن معاملات بورس با مازاد عرضه

پس از آن که در ۸ روز کاری گذشته بازار با مازاد تقاضا بسته شد، امروز در پایان معاملات شاهد مازاد عرضه در بورس بودیم.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس 18 هزار و 129 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 437 هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 10 واحد پایین آمد و در رقم 469 هزار و 125 واحد ایستاد.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 487 میلیارد تومان شد که نسبت به روز یکشنبه رشد 6.75 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 112 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 745 میلیارد تومان رسید. پس از آن که در 8 روز کاری گذشته بازار با مازاد تقاضا بسته شد، امروز در پایان معاملات شاهد مازاد عرضه در بورس بودیم.

در پایان معاملات امروز شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) با صف‌ خرید 159 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وکبهمن، شرکت باما (کاما) و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی سینا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 288 میلیارد تومانی داشت. قیمت سهام بوعلی در حالی که در تمام روزهای معاملاتی خود رشد کرده بود، امروز پس از 13 روز کاری نزول کرد. پس از بوعلی، بانک دی (دی) و دارویی برکت (برکت) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (با نماد معاملاتی وآذر)، داروسازی اکسیر (دلر)، سیمان اصفهان (سصفها)، مهندسی نصیر ماشین (خنصیر)، و درخشان تهران (پدرخش) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز قیمت سهام فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) 4.6 درصد رشد کرد و به تنهایی 4 هزار و 49 واحد شاخص را بالا کشید. پس از فارس، شستا و کگل نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

نقشه بورس

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید