جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیچرا سهامداران امیدوار شده‌اند؟

چرا سهامداران امیدوار شده‌اند؟

دیروز قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه به ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان کاهش یافت. اما به جز این دو اتفاق، چه سیگنال‌های مهم دیگری برای بازار سهام امروز وجود دارد؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، دیروز اعلام شد که امروز دهمین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو از فردا با عرضه سه خودرو آغاز می‌شود. سه محصول پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو پارس بنزینی و پژو پارس با موتور تی یو۵، با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه در این مرحله عرضه خواهند شد. بدین ترتیب ممکن است در روزهایی که دلار و طلا چندان برای نقدینگی سرگردان جذاب نباشند، خودروسازان با عرضه خودروهای جدید به دنبال جذب بخشی از نقدینگی در اقتصاد کشور هستند.

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه قیمت خودرو باید اصلاح شود، گفت: خوشبختانه در بسته اصلاح صنعت خودرو، تغییراتی در قیمت‌گذاری بخشی از خودروهای داخلی پیش‌بینی شده است. این طور که گفته شده است تا پایان این هفته تغییراتی در قیمت‌ها رخ خواهد داد.

با این حال، سیگنال نااطمینان‌بخشی از سوی سیاستمداران برای بورس قابل مشاهده است. دیروز اعلام شد که مجلس پنج مقام دولتی از جمله معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای مربوطه در جریان واردات و ترخیص کالا را برای پاسخگویی در رابطه با چرایی تاخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور فرا خوانده است. البته اگر این اتفاق منجر به گشایش‌هایی در اقتصاد شود شاید سیگنال مثبتی برای بورس به حساب آید.

تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا پایان سال و پیش‌بینی رشد اقتصادی مثبت در سال 1400 از سوی رئیس جمهور هم دو سیگنال امیدبخش دیگر دیروز برای بازار سهام روزهای آینده است. آیا بورس طبق انتظار عمل خواهد کرد و به این اخبار واکنش مثبتی نشان خواهد داد؟

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید