جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیترامپ قانونی برای اخراج شرکت های چینی از بازار بورس آمریکا امضا...

ترامپ قانونی برای اخراج شرکت های چینی از بازار بورس آمریکا امضا کرد

  • ترامپ قانونی برای اخراج شرکت های چینی از بازار بورس آمریکا امضا کرد

دونالد ترامپ با امضای یک قانون جدید تصویب کرد اگر شرکتهای چینی نتوانند به الزامات بازرسی آمریکا پایبند باشند، از بازار بورس این کشور اخراج می‌شوند.

 به گزارش رتبه آنلاین، تسنیم به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ در روز جمعه قانونی را امضا کرده که طبق آن می‌تواند شرکت های چینی را از بازار بورس آمریکا اخراج کند، مگر اینکه این شرکت‌ها به استانداردهای بازرسی آمریکا پایبند باشند. به این ترتیب جمهوریخواهان یک ابزار دیگر برای تهدید پکن قبل از ترک دولت در ماه آینده دارند.

طبق این قانون، اگر شرکت ‌های خارجی در سه سال متوالی نتوانند الزامات حسابرسی آمریکا را رعایت کنند، اجازه نخواهند داشت در بازار بورس این کشور حضور داشته باشند.

در حالی که این قانون برای شرکت‌های مختلف از تمام کشورها اعمال می‌شود، ولی هدف آن شرکت‌های چینی است که در بازار بورس آمریکا حضور دارد. شرکت هایی مانند علی بابا و شرکت بزرگ نفت پتروچاینا.

این قانون هم مانند تمام قوانینی که علیه کسب و کارهای چینی اعمال شده با حداکثر رای کنگره تصویب شده بود. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ موضع سخت وی را در برابر چین نشان دادند. سختگیری‌های آمریکا علیه چین در سال جاری میلادی به خاطر مقصر دانستن این کشور در شیوع کرونا بیشتر شد.

طبق این قانون، شرکت های عمومی هم باید مشخص کنند که آیا تحت کنترل یک دولت خارجی قرار دارند یا نه.

مقامات چین این اقدام را یک سیاست تبعیض‌آمیز می‌دانند که شرکت‌های چینی را از نظر سیاسی سرکوب می‌کند.

مقامات چین مدتهاست تمایلی ندارند ناظران خارجی شرکت‌های داخلی آنها را به خاطر نگرانی در مورد امنیت ملی بازرسی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید