شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادینقره بخریم یا طلا؟ / پیش‌بینی قیمت طلا در سال آینده

نقره بخریم یا طلا؟ / پیش‌بینی قیمت طلا در سال آینده

نقره بخریم یا طلا؟ / پیش‌بینی قیمت طلا در سال آینده

 گرچه پیش بینی ها حکایت از رشد قیمت طلا دارد اما موسسات بین المللی نقره را بسیار جذاب تر از طلا برای سرمایه گذاری معرفی می کنند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، با نزدیک شدن به پایان سال، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی بین‌المللی تحلیل و پیش‌بینی‌های خود را درباره آینده بازار طلا و نقره گزارش‌هایی را منتشر کردند که اکثر آن‌ها روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی می‌کند.

آینده فراتر از خوب برای طلا

بر اساس گزارش کیتکو، رالی صعودی طلا به‌طورجدی از اواسط سال 2019 آغاز شد ، و حتی پس از نوسان بی‌سابقه آن در سال گذشته ، طبق نظر تحلیلگران کالا در  Commerzbank بانک مستقر در آلمان ، بهترین‌ها هنوز در انتظار این فلز گران‌بها است.بازار طلا پس از سقوط شدید از اوج خود در ماه اوت (شهریور) ، تلاش کرده است تا روند بهتری را پیش بگیرد. بااین‌حال ، تحلیلگران بانک آلمان خاطرنشان کردند که قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون مسیر سخت و طولانی را طی کرده‌ است.

با معامله هر اونس طلا در سطح 1850 دلار ، قیمت‌ها بیش از 21 درصد در سال جاری افزایش داشتند. روند افزایشی طلا  اما پس از فروپاشی بازارهای مالی در سراسر کشورها به دلیل تعطیلی اجباری از سوی دولت‌ها باهدف جلوگیری از گسترش بیماری همه‌گیر COVID-19 شدت گرفت ، قیمت‌ها نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس (فروردین) 23 درصد افزایش یافتند.

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود دولت و بانک‌های مرکزی پول بیشتری را به بازارهای مالی تزریق کنند ، بانک کامرز انتظار دارد که قیمت هر اونس طلا فراتر از قیمت تجربه‌شده در ماه اوت(شهریور) برود. برای سال ۲۰۲۱ ، این بانک قیمت طلا را به‌طور متوسط حدود 2000 دلار در هر اونس تحلیل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به بالای 2300 دلار برسد.Commerzbank  افزایش بیشتر قیمت طلا تا سال 2022 را در نظر دارد.

طلا (1).jpg

نقره بخریم یا طلا؟

نقره (1).jpg

این بانک در گزارشی دیگر به نقش درخشان نقره اشاره‌کرده است. درحالی‌که طلا در سال 2021 همچنان توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد، تحلیلگران Commerzbank پیشنهاد می‌کنند که سرمایه‌گذاران توجه خود را به نقره جلب کنند.

در گزارش چشم‌انداز فلزات گران‌بها از سال 2021 ، که هفته گذشته منتشر شد ، تحلیلگران بانک آلمان انتظار دارند که نقره همچنان عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد، زیرا تقاضای فلزات گران‌بها در اقتصاد جهانی در حال بهبود است.

بانک کامرز با ارزیابی قیمت‌ها ، میانگین قیمت نقره در سال آینده را حدود 26.50 دلار در هر اونس می‌بیند. انتظار می‌رود قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم سال 2021 حدود 32 دلار در هر اونس باشد که به اوج خود برسند.

چشم‌انداز نقره بانک کامرز نشان‌دهنده افزایش حدود 30 درصدی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه باقیمت‌های فعلی است. معاملات آتی نقره در تحویل مارس (فروردین) آخرین بار هر اونس 24.62 دلار معامله شد.

صعود بیش از ۲۵ دلار قیمت طلا

gold (1)

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با افزایش ۲۶ دلار نسبت به آخرین قیمت روز گذشته باقیمت ۱۸۵۳ دلار و ۴۰ سنت در بازار به فروش رسید. این درحالی‌که است که در روز گذشته آخرین قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۲۷ دلار و ۲۰ سنت بوده است. با این میزان افزایش، سایت اینوستینگ به سرمایه‌گذاران خرید قوی را پیشنهاد کرده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید