پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمنتظر رشد شارپی بورس باشیم؟

منتظر رشد شارپی بورس باشیم؟

عوامل زیادی چون نوسان نرخ ارز و مشخص نبودن تکلیف نرخ سود بانکی باعث نوسانی بودن شاخص کل بازار سهام شده است اما نشانه‌هایی از تعادل بازار به چشم می‌خورد. ادامه روند بازار چگونه خواهد بود؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، نوسان بازار سهام میان شاخص یک میلیون و ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد در چند وقت اخیر باعث بی‌اعتمادی به بازار سهام شده اما به نظر می‌رسد از نوسان بازار سهام نشانه‌های تعادل به چشم می‌خورد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام در آینده نزدیک گفت: طی چهار یا پنج روز آینده احتمالا شاخص عبور شاخص کل از محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد عبور خواهد کرد و به تعادل نسبی رسید اما دیگر خبری از رشد شارپی در بازار سهام نیست.

او در رابطه با تعادل بازار گفت: بازیگردان‌ها در بازار همانطور که در زمان صف فروش خرید می‌کنند در زمان صف خرید نیز سهم عرضه می‌کنند تا بازار متعادل باشد و این تعادل در نمادها شاید باعث شود که دیگر رشد شارپی نداشته باشند، زیرا جو بازار ما هیجانی است و صف خرید سهامداران را ترغیب و صف فروش، فروش را تشدید می‌کند.

او در پایان گفت: یک‌سری سهم‌ها در بازار سهام خیلی اصلاح نداشتند ولی برخی سهم‌ها نیز اصلاح زیادی کردند برای همین شاید این سهم‌ها یه مدت از نظر زمانی خنثی باشند تا بازار کمی رشد کند و بعد رشد آنها شروع شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید