جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبورس تا انتخابات امریکا مثبت می‌ماند؟

بورس تا انتخابات امریکا مثبت می‌ماند؟

مدرس و کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: نخستین و مهم‌ترین گام برای ورود به بورس آموزش و کسب دانش و اطلاعات است.

به گزارش رتبه آنلاین از مشرق، علی خان پایه ضمن پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «ضرر وزیان افزون بر پنج میلیون نفر از مردمی که سرمایه‌های خرد ۱۰، ۵ و ۱۵ میلیون تومانی خود را وارد بازار بورس کرده و دچار خسرات شدند چگونه می‌توان جبران کرد»، افزود: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه زیرساخت‌های لازم برای ورود این افراد به بازار سرمایه وجود نداشت.

وی همچنین اظهارکرد: مهم‌ترین زیر ساخت مورد نیاز این افراد بحث آموزش و کسب اطلاعات لازم برای ورود به بازار بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: خیلی از شرکت‌های بازار بورس کشور به قیمت‌های تعادلی قبل از دوران افزایش سهام خود رسیده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه منظور از قیمت تعادلی معادل دلاری شرکت هاست، افزود: برای مثال در گروه‌های سیمانی شرکت‌های که یک میلیون تن در سال تولید داشته باشند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ارزش جایگزینی این بنگاه هاست.

خان پایه بیان کرد: درحال‌حاضر شرکت‌هایی در بازار سرمایه داریم که دسترسی به مرزهای صادراتی دارند اما ارزش جایگزینی آنها حدود ۳۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: اگر دوستان در بخش‌های مولد تر و صادرات محور هدایت می‌شدند بازگزینه‌های بسیار بهتری بودهرچند آنها هم مشکلاتی دارند.

این مدرس و کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار به لحاظ ارزش جایگزینی و ارزش بازار در شرایط خوبی قرار دارد یعنی بازار نه تنها توان جبران بلکه توان سود‌سازی به شرط انجام حرکات منطقی تر در بازا را هم دارد.

وی افزود: بروز ریسک از عدم آگاهی است پس هرچه عدم آگاهی مردم نسبت به موضوعی بیشتر باشد به تبع میزان ریسک‌پذیری آن هم بیشتر است.

خان پایه بیان کرد: نخستین و مهم‌ترین گام برای ورود به بازار بورس آموزش و کسب اطلاعات است.

وی ادامه داد: برای شروع هر کاری باید راجع به آن اطلاعات کسب کرد و به خوبی آگاه بود که چه پیش نیازهایی لازم دارد حال اگر این کار موردنظر مرتبط با پول، بورس و سرمایه‌گذاری باشد اهمیت تحقیق و مطالعه مضاعف می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت بورس را تا پایان امسال چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در پیشروست بنابر این نه تنها بازار بورس ایران بلکه خیلی از بازارها در دنیا منتظر این هستند که نتیجه انتخابات امریکا و اتفاقات پس از آن چه خواهد شد و بعد از انتخابات امریکا به سمت انتخابات ریاست جمهوری در ایران حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: تجربه تاریخی نشان داده که در این فاصله شرایط بازار بورس متعادل و مثبت است به عبارتی دولت سعی می‌کند با یک خاطره خوش شاخص را به دولت بعدی تحویل دهد و رضایتی نسبت به بازار وجود داشته باشد.

خان پایه بیان کرد: نکته بعدی اینکه سیکل‌های سه ماهه سه ماهه در بازار سرمایه وجودداشت.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات امریکا که در آبان ماه امسال برگزار می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران می‌توانیم در یک سیکل صعود و نزول جدیدی قرار گیرم که شش ماه طول می‌کشد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: اگر دلار در این بازه زمانی در دامنه ۲۵ هزار تومان تثبیت شود قیمت سهام‌ها بسیار جذاب و شاخص آمادگی دارد به همان محدوده یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید