پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتزریق هر پولی از صندوق توسعه به بورس تورم‌زاست/ مجموعه وزارت اقتصاد...

تزریق هر پولی از صندوق توسعه به بورس تورم‌زاست/ مجموعه وزارت اقتصاد خلاف می‌گوید

تزریق هر پولی از صندوق توسعه به بورس تورم‌زاست/ مجموعه وزارت اقتصاد خلاف می‌گوید

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این که تزریق هر پولی از صندوق توسعه به بورس تورم‌زاست گفت: تزریق این پولها بازار سهام را خراب خواهد کرد و اقتصاد کشور را هم بهم میریزد.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین، سیدمحمدصادق الحسینی کارشناس اقتصادی در توییتر نوشت: رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه گفته‌اند: این پولهای تزریق شده به بورس تورم‌زا نیست چرا که از محل بازپرداخت ریالی وامهایی که صندوق قبلا داده پرداخت میشود.

در ابتدا حرف ایشان برای کسی که از ماجرا خبر ندارد منطقی بنظر میرسد. اما وقتی بدانید که بیش از ۴۰ درصد وامهای صندوق توسعه بازپرداخت نشده و مشکوک الوصول یا سوخت شده هستند و از طرف دیگر برای کل ۱۰۰ درصد منابع ریالی ناشی از بازپرداخت وامها قبلا مصارفی تعیین شده که غیرقابل تغییرند آنگاه متوجه میشوید وزیر اقتصاد چه اشتباه فاحشی مرتکب شده است.

این اشتباه روزهای اول ممکن است از عدم شناخت مساله بوده باشد اما الان دیگر ابعاد مشخص است و این مصاحبه‌ها و حرف‌ها خلاف منطق منافع ملی است.

انتظار اینست اکنون که متوجه شده اند حداقل به مردم خلاف نگویند! بگویند هر ۱۰ هزار میلیارد صندوق حداقل ۴ درصد تورم ایجاد می‌کند. ولی اگر اثری در بازار بورس نداشت حاضر باشند مسئولیت اشتباهشان را بپذیرند.

این پولها بازار سهام را خراب خواهد کرد. اقتصاد کشور را هم بهم میریزد.

1

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید