چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزهزینه رومینگ بودجه گروه حفاظت از یک عقاب نادر را پس از...

هزینه رومینگ بودجه گروه حفاظت از یک عقاب نادر را پس از ورود به ایران به اتمام رساند

ورود غیرمنتظره یک عقاب نادر به ایران باعث شد تا هزینه تخصیص داده شده به رهگیری مسیر پرواز پرندگان شکارچی یک گروه حمایت از حیوانات در روسیه خیلی زودتر از موعد تمام شود.به گزارش رتبه آنلاین، فارس به نقل از راشاتودی نوشت، یک گروه حمایت از حیوانات در روسیه اعلام کرد:‌ ورود غیرمنتظره یک عقاب نادر صحرایی از روسیه به ایران باعث شد تا بودجه این گروه برای ردیابی مسیر حرکت پرندگان شکارچی خیلی زودتر از موعد به پایان برسد.

داستان از این قرار است که این گروه عقاب‌های نادر را با متصل کردن دستگاه GPS خورشیدی و قرار دادن سیم کارت در آن رهگیری می‌کردند و در طول این تحقیق عقاب‌ها به مکانی در قزاقستان که پوشش شبکه تلفن همراه نداشت،‌کوچ کردند.

از 12 عقابی که به قزاقستان رفتند انتظار می‌رفت که همه آنها پس از طی مدتی مجددا به مکانی که بتوان رد آنها را گرفت،‌ بازگردند، اما یکی از این عقاب‌ها به طور غیرمنتظره‌ای وارد ایران شده و هزینه پیامکی که سیم‌کارت برای مطلع کردن گروه از اوضاع عقاب به روسیه می‌فرستد باعث شده بودجه این گروه حفاظت از حیوانات 10 هفته زودتر به اتمام برسد.

این گروه در تلاش هستند تا با به دست آوردن مسیر مهاجرت عقاب‌ها تحقیقاتی را درباره قرار گرفتن آنها در معرض تهدیدهایی نظیر خطوط انتقال برق فشار قوی و یا تله گذاری آنها به دست آورند و در واقع به دنبال راه حلی برای نجات عقاب‌ها از این تهدیدها باشند.

هزینه بالای رومینگ در ایران باعث شده تا هزینه پیامک روزانه GPS عقاب به روسیه به شدت افزایش یافته و بودجه گروه به یک باره شدیدا کاهش یابد.

محققان روسی در تلاش هستند تا با ایجاد یک کمپین با جمع‌آوری پول برای ادامه تحقیقات خود از تعطیل شدن آن جلوگیری کنند.

این مسئله البته تا حدودی موفق بوده و آنها توانسته‌اند تا امروز 1500 دلار از مردم کمک بگیرند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید