پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآشنایی با سرسبزترین شهر جهان

آشنایی با سرسبزترین شهر جهان

سرسبزترین شهر جهان، لقب چه شهری است؟

برلین به دلیل داشتن پارک ها، باغ ها و مناطق جنگلی بسیار، عنوان سر سبز ترین شهر جهان را از آن خودش کرده است. البته با اینکه برلین دارای زیبایی های زیادی است اما به دلیل آب و هوای خشک، بی نظمی های سیاسی و فقر نسبی موجود، برای زندگی کردن زیاد ایده آل نیست. با این وجود،  این شهر یک مقصد خاص برای گردشگران به شمار می رود و هر سال توریست های زیادی به این شهر سفر می کنند. جالب است بدانید که اغلب جذابیت های این شهر، به گذشته آن برمی گردد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این شهر سر سبز آشنا کنیم.

در طول جنگ

بعد از جنگ جهانی اول، مردمان این شهر مجبور شدند برای تامین مواد غذایی، خودشان دست به کار بشوند و به همین جهت بعد از مدتی به شهری مستقل تبدیل شدند. در واقع از آن دوره به بعد، مردم به فضاهای سبز اهمیت بیشتری دادند. ساکنین این شهر از این فضاهای سبز برای تهیه مواد غذایی از طریق کشاورزی استفاده می کردند. هم چنین به خاطر فقر، مردمان این سرزمین به ساخت و تولید وسایل مورد نیاز خود مشغول شدند. جالب است بدانید که دوختن لباس، استفاده مجدد از لباس های قدیمی و دوچرخه سواری به یک ضرورت فرهنگی در تاریخچه برلین تبدیل شد. مردمان شهر برلین، تمام تلاش خود را می کردند که استقلال خود را حفظ کنند. در اصل ایجاد فضاهای سبز در همین دوران شکل گرفت و امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. برلین دارای بیش از 2500 فضای سبز می باشد که بزرگترین آن، Tiergarten  نام دارد. این فضا در زمان های گذشته، منطقه ایی مخصوص پادشاهان پروس برای شکار بوده است. هم چنین بعد از پایان جنگ جهانی دوم، بزرگترین پارک مصنوعی به یک منطقه کشاورزی تبدیل شد که به عنوان اصلی ترین منطقه برای تامین هیزم در تاریخچه برلین مورد استفاده قرار می گرفته است.

پیوستن به اتحادیه اروپا

سرسبزترین شهر جهان، لقب چه شهری است؟

در اصل ورود به این مناطق سر سبز، بعد از انحلال جمهوری دمکراتیک آلمان و پیوستن آلمان به اتحادیه، امکان پذیر شد. از آن روز به بعد، این مناطق تبدیل به فضایی باز برای رفت و آمد مردم شده اند و افراد بیشتری توانستند از زیبایی این جنگل ها لذت ببرند.

سازگاری با محیط زیست

سرسبزترین شهر جهان، لقب چه شهری است؟

برلین دارای سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده ایی می باشد و دولت هم برای رفاه شهروندان، تلاش های زیادی کرده است. به علاوه بازیافت کردن، یکی دیگر از مسایلی است که مردم به آن توجه می کنند و بسیار فرهنگ سازی شده است. جالب است بدانید که هر مصرف کننده با برگرداندن هر بطری پلاستیکی قابل بازیافت، 25 سنت دریافت می کند. برلین با اینکه یکی از سرسبزترین شهرهای جهان به شمار می رود اما هنوز برای تبدیل شدن به یک شهر واقعی حامی محیط زیست باید راه های زیادی را طی کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید