پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبا یک شماره تلفن همراه، چند شناسه قبض ثبت کنید

با یک شماره تلفن همراه، چند شناسه قبض ثبت کنید


قبوض کاغذی برق به صورت رسمی از ابتدای مهرماه برای هیچ مشترکی صادر نمی‌شود و این درحالی است که پیش‌بینی شده برخی مشترکان دسترسی به تلفن همراه برای ثبت اطلاعات خود داشته باشند، در این راستا این امکان فراهم شده است که مشترکانی که به تلفن همراه دسترسی دارند، با یک شماره دو شناسه قبض را ثبت کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، در این راستا، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد از مشترکین برق، اطلاعات خود را برای دریافت قبض الکتریکی در سامانه ثبت کرده اند، اظهار کرد: کم‌تر از یک میلیون مشترک هستند که هنوز از این طرح استفاده نکرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم علت این اتفاق این است که به تلفن همراه دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: البته این مشترکان نباید نگران باشند و همکاران شرکت توزیع برق به منازل این مشترکان اعزام می‌شوند و مشترک را از اطلاعات قبضشان آگاه می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق از امکان ثبت شناسه دو یا چند قبض توسط یک شماره تلفن خبر داد و افزود: اگر افراد بستگانی دارند که در ثبت اطلاعات خود ناتوان هستند یا به تلفن همراه دسترسی ندارند، می‌توانند با شماره همراه خودشان شناسه قبض فرد مذکور را ثبت کرده و اطلاعات قبض را دریافت کنند و در اختیار مشترک قرار دهند.

بر اساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، به جای این قبوض اطلاعات مربوط به مصرف و صورت‌حساب برق مصرفی مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این طرح از قطع سالانه ۱۲ هزار درخت جلوگیری خواهد کرد و تنها از محل چاپ این قبوض حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی مالی صورت خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید