پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزسقوط دلار استرالیا به پایین‌ترین حد ۱۰ سال اخیر

سقوط دلار استرالیا به پایین‌ترین حد ۱۰ سال اخیر


پس از یورو، ارزش دلار استرالیا نیز به پایین‌ترین سطح ۱۰ سال اخیر رسید.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از رویترز، در آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارز آسیا، ارزش دلار استرالیا همزمان با تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در طول ۱۰ سال اخیر رسید. دلار استرالیا که به دلیل وابستگی زیاد اقتصاد این کشور به تجارت با چین، نسبت به اخبار جنگ تجاری شکنندگی بالایی دارد پس از آن ریزش شدیدی را تجربه کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که برنامه افزایش تعرفه بر روی واردات کالاهایی به ارزش ۱۲۵ میلیارد دلار از چین به قوت خود باقی است و از فردا اجرایی خواهد شد.

از سوی دیگر، ارزش دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا نیز ۰.۳ درصد ریزش کرد تا این ارز با عقب‌نشینی ۴.۱ درصدی در برابر دلار در طول ماه اوت، بدترین عملکرد را در بین تمامی ارزهای گروه ۱۰ داشته باشد.

بارت واکابایاشی، مدیر بخش آمریکا در موسسه ” استیت استریت” گفت: چیزی که راجع به آن در حال حاضر صحبت می کنیم این است که آیا اقتصاد آمریکا در حال حرکت به سمت رکود است یا خیر؟ ریسک های هنگ کنگ و منطقه خاورمیانه را هم باید به ریسک های خارجی اقتصاد استرالیا اضافه کرد.

در آخرین روز از معاملات هفتگی هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۸۴ دلار استرالیا و هر یورو به ازای ۱.۶۳۴ دلار استرالیا معامله شدند. نرخ برابری فرانک سوئیس ۱.۴۹۹ و پوند انگلیس ۱.۸۰۴ دلار استرالیا اعلام شد.

در برابر دیگر ارزها، هر دلار استرالیا به ازای ۲.۸۳۳ رینگت مالزی، ۷۱.۵۷۰۳ ین ژاپن و ۴.۸۲۱۳ یوان چین مبادله شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید