پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنرینقاشی مشهور بنکسی ناپدید شد

نقاشی مشهور بنکسی ناپدید شد

نقاشی مشهور بنکسی ناپدید شد

ایسنا نوشت: نقاشی دیواری «بنکسی» که تصویر یک کارگر را در حال حذف کردن یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا نشان می‌دهد،‌ از روی دیوار ساختمان شهر بندری انگلستان ناپدید شد.

به گزارش رتبه آنلاین، این اثر هنری که به عنوان نمادی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خلق شد، به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر بندری «دوور» محسوب می‌شد. این نقاشی دیواری در ماه «می» سال ۲۰۱۷،‌ درست یک ماه پیش از انتخابات سراسری که مباحث مربوط به «برگزیت» را در مرکز توجه قرار داد، خلق شد.

به گفته یکی از ساکنان نزدیک به نقاشی دیواری، شنبه یک داربست کنار نقاشی نصب شد و روز بعدی نقاشی ناپدید شد. این اتفاق واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از کاربران در صفحه فیسبوک خود نوشت :‌«چرا؟ نمی‌توانم درک کنم چرا باید چنین شاهکاری را ناپدید کنند. این یک تراژدی به تمام معناست.»

این نقاشی دیواری پیش‌تر در صفحه اینستاگرام بنکسی به عنوان یکی از آثار او تایید شده بود.مالک ساختمانی که نقاشی بر روی دیوار آن خلق شده است، بیان کرد،‌ بلافاصله پس از آن‌که نقاشی بنکسی را روی دیوار خانه دید به دنبال راه حلی برای فروش آن به یکی از گالری‌های هنری لندن و صرف سود حاصل از آن در خیریه‌ها بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید