شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزتقویت دلار در برابر همه ارزها

تقویت دلار در برابر همه ارزها


ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مختلف تقویت شد.

به گزارش رتبه آنلاین،  ایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۷ مدعی شد که مقامات چینی شبانه با آمریکایی‌ها تماس گرفته و خواهان بازگشت دو طرف به میز مذاکرات برای حل و فصل اختلافات تجاری شده‌اند. از طرف دیگر لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات تجاری این کشور در مذاکرات تجاری با آمریکا گفته است که چین خواهان حل و فصل اختلافات تجاری از طریق مذاکراتی آرام است.

در معاملات ارزی سه‌شنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را می‌سنجد با بهبود قابل ملاحظه ۰.۴۳ درصدی به ۹۸.۰۶۱ واحد رسید. دانیل کاتزیوه- مدیر معاملات ارز در بخش آمریکای شمالی بانک “بی ان پی پاری با” گفت: ابتدا شاهد آن بودیم که دلار در معاملات آسیا در معاملات اولیه ریزشی بود اما انتشار اخبار مثبت جنگ تجاری بازی را عوض کرد. فکر می‌کنم بیش از هر چیز دیگری سخنان رئیس‌جمهور ترامپ در تغییر فضا موثر بود.

از سوی دیگر در نشانه‌ای که شاید بازگشت آرامش بیشتر به معامله گران تلقی شود، ارزش دلار در برابر ین ژاپن ۰.۷ درصد تقویت شد تا دلار از کمترین سطح خود در برابر ارز ژاپنی در طول ۲.۵ سال اخیر فاصله بگیرد و به ۱۰۵.۶۹۸۲ ین برسد.

در برابر دیگر ارزهای آسیایی، هر دلار به ازای ۴.۲۰۸ رینگت مالزی، ۱.۳۸۹۵ دلار سنگاپور و ۱.۴۷۸۸ دلار استرالیا مبادله شد. کاتزیوه افزود: به نظرم حساسیت بازار نسبت به اخبار جنگ تجاری در سطح بسیار بالایی باقی خواهد ماند و فکر می‌کنم ارزش ارزهای امن نظیر ین در برابر دلار باز هم تقویت شود.

دلار در برابر ارزهای اروپایی نیز صعودی بود تا جایی که هر یورو به ۱.۱۱۰۳ دلار، هر پوند به ۱.۲۲۱۲ دلار و هر فرانک سوئیس به ۱.۰۲۱۹ دلار عقب نشستند. در برابر همتای کانادایی، نرخ برابری هر دلار آمریکا ۱.۳۲۴۱ دلار کانادا ثبت شد.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید