جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزفائو "۲۰۲۰" را سال قرنطینه گیاهی معرفی کرد

فائو “۲۰۲۰” را سال قرنطینه گیاهی معرفی کرد


رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فائو سال ۲۰۲۰ را سال قرنطینه گیاهی معرفی و ایران را موظف کرده است در سال ۲۰۲۰ برنامه‌هایی برای آموزش و شناساندن مباحث قرنطینه گیاهی برای آحاد مردم کشور داشته باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی با بیان اینکه قرنطینه گیاهی در هر جامعه‌ای می‌تواند امنیت غذایی کشور را تضمین کند، گفت: رعایت مباحث قرنطینه گیاهی در مرزهای کشور، امنیت غذایی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۰ پست قرنطینه‌ای در گمرکات، بنادر و فرودگاه‌های کشور وجود دارد که وظیفه دارند از ورود آفات و بیماری‌هایی که با محموله‌ها و محصولات گیاهی وارد کشور می‌شود، جلوگیری کنند.

درگاهی با بیان اینکه فائو سال ۲۰۲۰ را سال قرنطینه گیاهی معرفی کرده، با اشاره به اینکه در این خصوص ستادی در سازمان حفظ نباتات تشکیل شده است، تصریح کرد: وظیفه همکاران من در این ستاد این است که برنامه‌ها و افق‌هایی را در مباحث قرنطینه در کشور با رویکرد اقدامات صورت گرفته در گذشته و برنامه‌های پیش‌رو در آینده ترسیم کنند، همچنین این مباحث در مقاطع ابتدائی و در مقاطع تحصیلی دانشگاهی اضافه شود.

وی اظهار کرد: در این خصوص برنامه‌ای داریم که طرح جامع قرنطینه کشور را که همکاران من با بکارگیری از ظرفیت‌های تحقیقاتی کشور با مشورت و راهنمایی صاحب نظران در حال انجام آن هستند، تدوین و از طریق وزیر جهاد کشاورزی به دولت ارائه کنیم تا بتوانیم در بحث قرنطینه نگاه قابل قبولی داشته باشیم و بتوانیم امنیت غذایی کشور را حفظ کنیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید