شنبه 6 مرداد 1403
خانهاخبار روزوال مارت پردرآمدترین شرکت دنیا

وال مارت پردرآمدترین شرکت دنیا

مونا مشهدی رجبی: سال ۲۰۱۶ میلادی سال خوبی برای شرکتهای بزرگ دنیا نبود. در این سال درآمد و سودآوری شرکت‌های بزرگ در دنیا کاهش یافت و دلیل آن هم تقاضای پایین در کشورهای صنعتی و توسعه یافته بود.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از دیلی تلگراف،در سال ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ تا کنون مجموع درآمد ۵۰۰ شرکت بزرگ  و پردرآمد Forbes500  کاهش پیدا کرد . مجموع درHمد این شرکتها از ۳۱.۲ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۲۷.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶  رسید که معادل افت ۱۱.۵ درصدی بود. در این یک سال سودآوری این شرکتها  هم ۱۱.۲ درصد تنزل پیدا کرد. در میان ۵۰۰ شرکت پردرآمد در دنیا ۱۳۴ شرکت امریکایی ، ۱۰۳ شرکت چینی ، ۵۲ شرکت ژاپنی و ۲۶ شرکت بریتانیایی بودند.

از میان ده شرکت پردرآمد در دنیا ، پنج شرکت در حوزه نفت و گاز، دو شرکت در صنعت خودرو، یک شرکت در بخش تکنولوژی ، یک شرکت در بخش نیرو و یکی در بخش خرده فروشی مشغول بودند.

پردرآمدترین شرکت دنیا  کدام است

وال مارت پردرآمدترین شرکت در دنیا است . در سال قبل درآمد این شرکت فعال در زمینه خرده‌فروشی برابر با ۴۸۲ میلیارد دلار امریکا بود. این براند که مالکیت شرکت Asda متعلق به بریتانیا را نیز بر عهده دارد  از سال ۱۹۹۵ میلادی تا کنون یازده بار موفق به کسب جایگاه اول در دنیا شده است.

دومین شرکت پردرآمد در دنیا State Grid است که در سال قبل ۳۳۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این شرکت بزرگترین شرکت فعال در صنعت برق و نیرو در دنیا است و یک شرکت دولتی متعلق به کشور چین است.

سومین شرکت بزرگ و پردرآمد در سال گذشته شرکت نفت ملی چین بود که مجموع درآمدی که کسب کرد برابر با ۲۹۹ میلیارد دلار امریکا بود. این شرکت هم دولتی است و در بازار سهام  با عنوان شرکت پتروچاینا  عرضه می‌شود. بخشی از سهام آن در بازار برای عموم عرضه شده است.  فعالیت اصلی پتروچاینا در کشورهای خاورمیانه و روسیه است.

 

بزرگترین شرکتها بر مبنای درآمد
نام شرکتمیزان درآمد (میلیارد دلار)کشورحوزه فعالیت
وال مارت۴۸۲امریکاخرده فروشی
State Grid۳۳۰چیننیرو
پترو چاینا۲۹۹چیننفت و گاز
سینوپک۲۹۴چیننفت و محصولات شیمیایی
رویال داچ شل۲۷۲انگلیس-هلندنفت و گاز
اکسون موبیل۲۴۶امریکانفت و گاز
فولکس واگن۲۳۷آلمانخودرو
تویوتا۲۳۷ژاپنخودرو
اپل۲۳۴امریکاتکنولوژی
بریتنش پترولیوم۲۲۶بریتانیانفت و گاز

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید