پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیپیش‌بینی ۵ تحلیل‌گر درباره تحولات امروز ۱۳ مهرماه بورس تهران

پیش‌بینی ۵ تحلیل‌گر درباره تحولات امروز ۱۳ مهرماه بورس تهران

بورس هوم پيج

اکثر تحلیل‌گرانی که در نظرخواهی درباره تحولات امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه بورس تهران شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی‌ می‌کنند که بورس روز متعادلی را سپری کند.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، از ۵ کارشناس شرکت‌کننده در این نظرخواهی تنها یک نفر روند بورس امروز را نزولی پیش‌بینی کرده است. او در این زمینه بر این باور است که رشد دیروز شاخص کل به سبب ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی بود، این رویداد برای شرکت‌های صادرات محور خبری خوب به‌شمار می‌رفت، با این حال به نظر می‌رسد که فشار روانی و اقدامات بازارساز دلار را به سمت کانال‌های پایین‌تر هدایت کند، این مساله درکنار ابهامات موجود در معادلات منطقه‌ای و همچنین انتخابات آمریکا فضای پرابهامی را به وجود آورده است، فضایی که سبب شده است معامله‌گران بااحتیاط وارد بازار شوند. تا زمانیکه این ابهامات برطرف نشود نمی‌توان به سیر صعودی و نسبتا پایدار شاخص امیدوار بود.

در مقابل سایر کارشناسان تاکید می‌کنند برخی از تمهیدات اندیشیده شده ازجمله توقف معاملات روزانه،  تشدید فشار به سهامداران عمده برای برگرداندن سهام زیر مجموعه در کنار افت شدید قیمت برخی از سهم‌ها، بازار را برای معامله‌گران جذاب کرده است. آنان با این تحلیل وضعیت امروز بورس تهران را متعادل یا مثبت پیش‌بینی می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید