پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهاینفوگرافیگران‌ ترین شهر های جهان

گران‌ ترین شهر های جهان

شهر های تمامی کشور ها بعد از بررسی میزان درآمد به پول های برتر دنیا و میزان قیمت کالاها در هر شهر طبق یک لیست از گران ترین به ارزان ترین تقسیم میشوند.

گران ترین شهر های جهان بر اساس آمار statista :

گران ترین شهر های جهان برای زندگی را در لیست زیر جمع آوری کرده ایم. آمارگیری جهانی در سال 2023 انتخاب کرده است زوریخ رتبه ی اول را دارد.

به ترتیب در رتبه های 2 تا 10 بعد از زوریخ : توکیو، ژنو، اوساکا، اسلو، پاریس، سیدنی، ملبورن، سنگاپور و فرنک فورت قرار دارند.

نمودار گران ترین ها
گران ترین شهر های دنیا

زوریخ

بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است. این شهر در شمال مرکزی سوییس، در دامنه ی کوه های آلپ جای گرفته‌است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوییس به‌شمار رفته و گاه از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود. حال‌ آن‌ که پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کفیت زندگی اما بسیار گران در جهان شناخته می‌شود.

شهر زوریخ از ۱۲ منطقه یا به آلمانی سوئیسی از ۱۲ حلقه (Kreis) تشکیل شده‌است. این منطقه‌ها به ترتیب از یک تا دوازده نامگذاری شده‌اند. منطقه یک بخش قدیمی شهر زوریخ می‌باشد.

دانشگاه زوریخ با بیش از ۲۵٬۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگ‌ترین دانشگاه در کشور سوئیس محسوب می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای دانشکده‌های هنر، اقتصاد، حقوق، علوم پزشکی، دام پزشکی، علوم کاربردی، الهیات و فلسفه است.

دانشگاه پلی تکنیک زوریخ، یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌است.

دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در سال ۱۸۵۴ تأسیس شد و در سال ۱۸۵۵ پذیرش دانشجو را آغاز کرد. در ابتدا دارای دانشکده‌های معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، شیمی، جنگل داری بود. این دانشگاه همچنین در فهرست «برترین دانشگاه‌های جهان» که توسط مؤسسهٔ اروپایی تحقیقات دانشگاهی انجام شد، در ردهٔ ۲۴ جهان قرار دارد. جایگاه این دانشگاه در بین برترین‌های جهان، در رشته‌های مهندسی، ردهٔ ۱۳ جهان و در رشته‌های علوم و ریاضیات، ردهٔ ۱۵ جهان می‌باشد. این دانشگاه ۲۱ برندهٔ جایزهٔ نوبل را در لوح افتخارات خود دارد که یکی از آن‌ها آلبرت انیشتین بوده‌است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید