به گزارش رتبه آنلاین، از زمان قرون وسطی، روستای روکامادور Rocamadour در نواحی جنوب شرقی فرانسه به دلیل دارا بودن بناهای تاریخی و مقبره  مریم مقدس زائران زیادی را از سراسر اروپا به خود جذب کرده است. گفته می‌شود که سنت آماتور پس از ترک اورشلیم و به عنوان گردآورنده مالیاتی جریکو، در این مکان زندگی کرده و از دنیا رفته است. افسانه‌ها اینگونه می‌گویند که پس از کشف شدن جسد سنت آماتور، معجزه‌های زیادی رخ داده‌اند و از آنجا که قدرت شفادهندگی بقایای سنت آماتور بر همگان مکشوف شد، زائران زیادی به این مکان جذب شده و پادشاهان و ملکه‌های فرانسوی مبالغ زیادی به این محل اهدا کرده و باعث شدند که دهکده‌ای با تعداد زیاد معبد و مکان های دعا شکل بگیرد. در نهایت این روستا به نقطه ی توقفی مهم در مسیر زیارتی سانتیاگو تبدیل شد.

این روستا به دلایل دیگری نیز بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند و آن زمینه و مناظر شگفت انگیزش است. در حقیقت این روستا به یک سمت صخره های تنگه ای که توسط رودخانه آلزو ایجاد شده چسبیده است. ساختمان‌های روستای روکامادور از یک سمت این صخره‌ها و تا ارتفاع 120 متری بالا رفته‌اند.

تعداد زیادی پله از بخش‌های پایینی شهر تا کلیساها که در واقع گروهی از ساختمان‌های عظیم در میانه راه تپه هستند، بالا می‌روند. معروف‌ترین کلیسای این قسمت زیارتگاهی به اسم نوتردام است که در شکل کنونی خود به سال 1479 ساخته شده و مشهورترین جاذبه این مکان یعنی مادونای چوبی سیاه رنگ را در خود جای داده است که باور می‌رود سنت آماتور به دست خود ساخته باشد. قسمت‌های پایینی این کلیسای زیارتی رو به تراسی باز می‌شود که عبادت‌کنندگان می‌توانند در آن جمع شوند که سکوی سنت میشل نامیده می‌‎شود و در آن شمشیر شکسته‌ای قرار دارد که بنا به باور عده‌ای زمانی توسط قهرمانی به نام رونالد استفاده می‌شده‌است.

دیوارهای کلیسای St Sauveur نیز با نقاشی‌ها و توضیحاتی از زائران مشهور این مکان پر شده است. کلیسای زیرزمینی سنت آمادور (1166) نیز زیر کلیسای St Sauveur امتداد یافته و حاوی آثار سنت آماتور است. در بالاترین قسمت صخره نیز قلعه‌‎ای وجود دارد که در قرون وسطی ساخته شده تا از این جایگاه های مقدس حفاظت کند.

منبع:لست سکند