سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هاجمهوری آفریقای مرکزی از بانک مرکزی منطقه ای برای ایجاد مقررات رمزارز...

جمهوری آفریقای مرکزی از بانک مرکزی منطقه ای برای ایجاد مقررات رمزارز درخواست کمک می کند

بانک کشورهای آفریقای مرکزی (BCAS) پس از درگیری اولیه با جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) بر سر تصمیم آن برای تبدیل بیت کوین به رمزارز قانونی، اخیراً ادعا کرد که درخواستی برای کمک به توسعه «چارچوب نظارتی حاکم بر دارایی‌های کریپتو» از این بانک دریافت کرده است. در بیانیه ای، BCAS اعلام کرد که CAR تعهد خود را به اساسنامه گروه منطقه ای تکرار کرده است.

با ارسال این درخواست به BCAS شش کشوری که جامعه اقتصادی و پولی آفریقای مرکزی (EMCCA) را تشکیل می‌دهندو CAR ممکن است تمایل خود را برای پایان دادن به دشمنی که پس از تبدیل بیت‌کوین به عنوان رمزارز قانونی شروع شده بود، نشان دهد.

همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com گزارش شده بود، تصمیم CAR توسط همتایان خود در منطقه مورد انتقاد قرار گرفته است. وام دهنده جهانی، صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد پرداخت قانونی بیت کوین هشدار داد. با این حال، قبل از این آخرین گزارش، CAR تا حد زیادی هشدارها را نادیده گرفته بود و اقدام به راه‌اندازی یک مزارز دیجیتال به نام سانگو کرده بود.

با این حال، طبق گزارشی در Business in Cameron، اعلام نزدیکی BCAS با دولت رئیس جمهور فاوستین آرچنج توادرا پس از جلسه کمیته وزیران اتحادیه پولی آفریقای مرکزی (CAMU) در 21 ژوئن اعلام شد.

این گزارش همچنین اضافه کرد که هروه ندوبای BCAS و وزیر دارایی و بودجه CAR هر دو بیانیه ای را امضا کرده اند که نشان دهنده تعهد دو طرف برای همکاری مجدد است.

ریسک های این تصمیم برای بانک های مرکزی بالا ارزیابی می شود و امکان دارد در طولانی مدت نوسانات شدید رمزارزها بر اقتصادی ملی این کشورهای اثرگذار باشد.

منبع:Bitcoin 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید