پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیاناستارتاپ‌هااستارتاپ‌های جذاب در خدمت بورس بازها

استارتاپ‌های جذاب در خدمت بورس بازها

استارتاپ‌های جذاب در خدمت بورس بازها

همزمان با صعود تاریخی بورس در ایالات متحده اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند زیادی برای معامله گران و سرمایه گذاران بورسی ظهور و صعود کردند؛ کارگزاری های مجازی برای سرمایه‌گذاران.

به گزارش رتبه آنلاین، اقتصادنیوز به نقل از فورچون، سال 2020 برای بسیاری از شرکت‌ها سخت و همزمان سالی خارق العاده‌ای برای کارگزاری‌های بورس بوده است. استارتاپ‌هایی مانند رابین هود (Robinhood) و فیدلیتی (Fidelity) که توسط تعداد بی سابقه‌ای از سرمایه گذاران خرد و جدید در بازار سهام حسابی پرطرفدار شده‌اند و رکورد بالاترین سطح معاملات تجاری خود را تجربه کرده‌اند.

این موج بزرگ معاملات، همراه با محبوبیت پلتفرم‌های جدیدتر مبتنی بر اپلیکیشن مانند رابین هود، فرصتی بالقوه برای افراد تازه وارد ایجاد کرده است. یکی از این فرصت‌های جدید برای پابلیک (Public)، استارتاپ مستقر در نیویورک است که بستر سرمایه گذاری آن سعی در ترکیب رسانه‌های اجتماعی و سرمایه گذاری دارد.

Public-732x539

پابلیک چگونه کار می‌کند؟

در عمل ، این بدان معناست که در پابلیک کاربران می‌توانند به یکدیگر بگویند در بورس چه سهامی را خریداری می‌کنند و در برخی موارد، می‌توانند ببیند که سلبریتی‌ها یا سرمایه گذاران معروف و رده بالا چه سهمی را خریداری می کنند. این شرکت چهره های برجسته فرهنگ پاپ از جمله تونی هاوک، اسکیت بورد باز معروف و الکس پال از گروه موسیقی معروف چین اسموکرز (Chainsmokers) را برای ایجاد علاقه و کمک به معروف شدن پلتفرم استخدام کرده است.

هاوک و پال از جمله کسانی هستند که در دور جدید تامین مالی این استارتاپ ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند. این دور از جمع آوری سرمایه که توسط شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر Accel هدایت شد که از زمان راه اندازی این شرکت در سال ۲۰۱۸، بودجه عمومی را به ۹۰ میلیون دلار می رساند.

هاوک با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره این دور جدید تامین سرمایه گفت: «بورس اوراق بهادار در طول تاریخ مکانی ترسناک بوده که به درد اقلیتی خوش شانس خورده است. در عصری که فناوری موانع را از سر راه ما بر می‌دارد، Public.com در حال ایجاد بستری است که سرمایه گذاری را برای همه امکان پذیر کند.»

public-review-770x515

رقابت اپلیکیشن‌های بورسی: رابین هود می‌تازد

استارتاپ پابلیک به رغم جذابیت فراوان و ایده جالبی که دارد، مشخص نیست تا چه میزان در جذب بازار موفق بوده است. این شرکت از افشای تعداد حساب‌های کاربری پلتفرم خود امتناع ورزیده، اما می‌گوید که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تعداد آن‌ها ۱۰ برابر شده است. این استارتاپ همچنین از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد ارزیابی آن خودداری کردند.

در اوایل سال جاری یان سیگالو، سرمایه گذار خطرپذیری که به نمایندگی از شرکت گری کرافت (Greycroft) سرمایه گذاری کره است، در مصاحبه‌ای پابلیک را به ونمو (Venmo) تشبیه کرد که به لطف ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی رشد چشمگیری داشت. او می‌گوید ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی به پابلیک این امکان را می‌دهد تا از صرف مبالغ زیادی برای بازاریابی اجتناب کند و با تکیه کردن بر کلیدواژه‌های پر کاربرد در رسانه‌های اجتماعی این کار را انجام دهد.

با این وجود، پابلیک آن گونه که به نظر می‌رسد، ممکن است با نبرد سختی بر سر سهم بازار روبرو باشد. گزارش اخیر موسسه جی ام پی سکیورتیز (JMP Securities) نشان می‌دهد دفعات دانلود اپلیکیشن رابین هود (Robinhood) چهار برابر از سایر کارگزاری‌های رقیب بیشتر است. این رقبا شامل کارگزاری های سنتی و وبول (Webul) ، یک برنامه تجاری دیگر با شبکه‌ای وابسته به رسانه‌های اجتماعی است.

به رغم تسلط آشکار رابین هود بر بازار، شکل سرمایه گذاری انجام شده در پابلیک نشان می‌دهد که سرمایه گذاران معتقدند که در بازار جایی برای ورود پابلیک و کسب سهم آن از بازار وجود دارد.

kLJrzhgULQs5

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید